נשים ומחשבים: ג'ולי שפיקי, קריון

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: ג'ולי שפיקי, מנהלת השיווק של קריון

ג'ולי שפיקי, סמנכ"לית השיווק של קריון. צילום: דיוויד גרב

שם: ג'ולי שפיקי.

תפקיד: מנהלת השיווק של קריון.

ותק בתפקיד: שמונה חודשים.

תפקידים קודמים: שימשתי כמנהלת השיווק של חברת הסייבר Safe-T, וכן בתפקידי ניהול בחברות Voyager Labs, תופין, לומניס, קומברס ופאורדסיין.

השכלה: אני בוגרת תואר ראשון בסוציולוגיה מאוניברסיטת קולגייט בניו-יורק ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק והתנהגות ארגונית מאוניברסיטת תל אביב.

משפחה: נשואה באושר + 2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כאשר עליתי לארץ התחלתי ללמוד תואר שני באוניברסיטת תל אביב ובסיום התואר חיפשתי עבודה בתחום השיווק. לאחר מספר ראיונות התקבלתי למשרה באמדוקס. הטכנולוגיה ריתקה אותי והתאהבתי בעשייה השיווקית בתחום. באותה התקופה, ההיי-טק פרח והייתה צמיחה משמעותית – דבר שתרם מאוד לסקרנות שלי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? ישנם תחומי עשייה שהם יותר מובהקים עבור נשים, כמו שיווק ומשאבי אנוש, ויש תחומים אחרים שהם יותר "גבריים" באופיים, כמו מהנדסי תוכנה, אלקטרוניקה ודומיהם. בעבר, אולי אפילו כשהייתי בתחילת הקריירה שלי, נשים שרצו קריירה ומשפחה היו צריכות להקריב את אחד משני הדברים. כיום יש לנשים יותר הזדמנויות, אם כי זה עדיין קשה מאוד, לפתח קריירה ולנהל משפחה בו זמנית – בין אם זה דרך עבודה מהבית או שעות יותר גמישות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? האמת שלא. תמיד עבדתי ואני עדיין עובדת בצורה יוצאת דופן גם עם נשים וגם עם גברים. אולי מעצם העובדה שתחום השיווק כמעט ונשלט על ידי נשים והסביבה המנהלתית היא עם זיקה גברית נדרשתי וידעתי להתנהל ולהתסתדר מצוין. אולי זה קשור גם לעצם היותי אדם אסרטיבי ומקצועי מאוד, ללא קשר עם מי עבדתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים