מנהלי התשתיות בחברות – הפוטנציאל המשמעותי ביותר לחדשנות עסקית

זוהי הבשורה הגדולה בהקמת מועדון מנהלי התשתיות, החדשנות והטכנולוגיה C6 מבית אנשים ומחשבים ● רונן זרצקי, יועץ למועדון, כותב רשמים ממפגש ההשקה שלו

לוגו מועדון C6 מבית אנשים ומחשבים

בתהליך שעובר על החברות העסקיות בשנים האחרונות כמעט נשכח מאחור מנהל התשתיות בחטיבת הטכנולוגיות. מנהל התשתיות, שבעבר היה הציר המרכזי בכל חברה עסקית שרוצה להצליח, נמצא פתאום בחדרים צדדיים וחשוכים, לא משתתף בדיונים מרכזיים ומפנה את מקומו לתפקידים החדשים שצצו – מנהלי דיגיטל, מנהלי חדשנות, מנהלי דטה, מנהלי AI ועוד ועוד שמות נוצצים, שבחלקם הגדול לא מחוברים למהות הארגון, לתשתית שלו וליכולתו להתקדם אבולוציונית לעידן החדש.

אני, בתפקידיי השונים, לא שכחתי אף פעם את מנהל התשתיות, ובענווה אציין שידעתי למנף אותו למקום אמיתי ומשמעותי. הערכתי לאנשי התשתיות – או, כפי שקראתי להם, אנשי הדממה, שעושים ימים ולילות מתחת לפני המים (אולי תוצאה של השירות הצבאי רב השנים שלי?) – הביאה אותי למפגשים מקצועיים רבים עם הזוטרים שבהם לאורך כל הדרך. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בישראכרט, שם שימשתי כסמנכ"ל טכנולוגיות, לאחר שפשטתי את המדים. ישראכרט הייתה רגישה לכל אירוע תשתיתי או אחר, ושם נפגשתי רבות עם אנשי השטח בעולמות התשתיות וההפעלה.

מכאן הוקרתי הרבה לאנשי התשתיות ומכאן המוטיבציה הכפולה והמכופלת שהייתה בי להקים, באמצעות אנשים ומחשבים, את מועדון מנהלי התשתיות, החדשנות והטכנולוגיה C6.

מנהלי התשתיות – היהלום המלוטש שבהסרת האבק הארגוני

לטעמי, מנהלי התשתיות הם היהלום הבלתי מלוטש שבהסרת האבק שיש בכל ארגון, ובשיתוף פעולה בין אנשי התשתיות, בהעצמה הדדית ובהחזרתם לקדמת הבמה נקדם יחדיו את הארגונים למקומות חדשים – הן מהבחינה הטכנולוגית והן מהבחינה העסקית.

כפי שכבר כתבתי באחרונה, אני מאמין גדול בקידום החברות והארגונים מבפנים. לשם כך דרושים הובלה של מנהלים ושיתוף נרחב של מנהלים אחרים ועובדים לאורך ולרוחב הארגון. אנשי התשתיות, עם הידע התשתיתי-חדשני-טכנולוגי הנרחב שהם יכולים להביא לכל שיח כזה, הם חלק בלתי נפרד מהקידום הזה.

עוצמת והיקף הידע הטכנולוגי והחדשני, החשיפה של אנשי התשתיות לעולם החדש, הצימאון שלהם לקידום חדשנות והחיבור שלהם לעולם העסקי שבו הם נמצאים ואותו הם מכירים הרבה יותר טוב מאחרים יביאו לשיפור החדשנות והטכנולוגיה בחברות, בכל הפרמטרים הנדרשים לכך בימים אלה – בחוויית הלקוח, בעולם הדיגיטל, בערוצים, בכריית הנתונים, בבינה המלאכותית ועוד ועוד. שיתוף ואפילו הובלה של מנהלי התשתיות בתהליכים אלה משלב הייזום הם הפוטנציאל הגדול ביותר של החברות והארגונים בימים אלה.

המשתתפים במפגש השקת פורום C6 - מבכירי מנהלי התשתיות, החדשנות והטכנולוגיה בישראל. צילום: ניב קנטור

משתתפים במפגש השקת פורום C6 – מבכירי מנהלי התשתיות, החדשנות והטכנולוגיה בישראל. צילום: ניב קנטור

כל אלה הן הסיבות שהובילו את נשיא המועדון, פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ואותי להקים את המועדון החדש, בסיועה האדיב והרב של נטלי גבאי, סמנכ"לית השיווק של אנשים ומחשבים. בוועדת ההיגוי שלו נכללים מבכירי עולם התשתיות בישראל בחברות הגדולות: אבי פולק, אלי הרמס, אריה דרעי, רונן נדלר, מוטי אשכנזי, ירון רומנו, יגאל אהרונוביץ' וחיים אינגר. כולם נטלו חלק במפגש ההשקה של המועדון, שהתקיים ביום ה' האחרון. הרצאת המפתח הייתה של מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן. המפגש הוכיח לי פעם נוספת כמה חשוב המפגש הבלתי אמצעי בין מנהלי התשתיות, החדשנות והטכנולוגיה, וחיבורם לקהילה משותפת.

ההרצאות המרתקות של חברי ועדת ההיגוי, שבאו מדם ליבם, והשיח העירני שהתנהל לפני ואחרי כנס ההשקה הוכיחו (שוב) את הכתובת בכותרת מאמר זה: מנהלי התשתיות בחברות הם הפוטנציאל המשמעותי ביותר לחדשנות עסקית. קידום הפורום וההשתתפות בו יביא ברכה לחברות ולארגונים, לתעשיית ההיי-טק, הסטארט-אפים והחדשנות, ולספקי הטכנולוגיה, שהם הבסיס לקידום העסקי של המחר.

הכותב הינו יועץ ומייסד המועדון ומנכ"ל חברת הייעוץ האסטרטגי הטכנו-עסקית BSD IT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים