נשים ומחשבים: ליאור לן פרנקל, סאס ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: ליאור לן פרנקל, מנהלת השיווק של סאס ישראל

ליאור לן פרנקל, מנהלת השיווק של סאס ישראל. צילום: ניב קנטור

שם: ליאור לן פרנקל.

תפקיד: מנהלת השיווק של סאס ישראל.

ותק בתפקיד: החל מאוקטובר 2018.

תפקידים קודמים: יש לי ניסיון של כ-10 שנים בתפקידי שיווק שונים. עבדתי כמנהלת שיווק באמרסט, שעוסקת בניהול רישוי תוכנה, ובסיקלום IL, שמציעה שירותי Offshore בתחומי פיתוח התוכנה וה-IT. כמו כן, ניהלתי פרויקטים שיווקיים משותפים ותכניות שותפים עם מיקרוסופט, וייעצתי בשיווק ובקמפיינים דיגיטליים ל-mPrest, שמספקת פתרונות תוכנה אנליטיים של ניטור ובקרה עבור שימושי ערים חכמות, האינטרנט התעשייתי של הדברים וגופים ביטחוניים.

לפני תפקידים אלה שימשתי כמנהלת שיווק ומרקום בחברה להפקת כנסים מקצועיים וכמנהלת שיווק ופיתוח עסקי בחברת IT.

השכלה: אני בעלת תואר שני במסלול לכלכלנים בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר אילן, שאותו סיימתי בהצטיינות דיקן, ותואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בשיווק במכללה למנהל, שגם אותו סיימתי בהצטיינות דיקן, כמו גם בהצטיינות בהתמחות השיווק.

משפחה: נשואה לרוני לן + 2 – רותם בת ה-7 ועידו בן ה-5.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? התחום הטכנולוגי מאוד עניין אותי מגיל צעיר. לאחר סיום התואר הראשון התחלתי לעבוד כמנהלת תיקי לקוחות בתחום הרכיבים האלקטרוניים ונציגות של ליינים מחו"ל. ריכזתי את תחום הברוקרים. לאחר כמה שנים בתפקיד החלטתי לחזור לעולם השיווק, שאותו למדתי ואהבתי, וכיוונתי להתמקצעות בתחום הטכנולוגי. התחלתי כמנהלת שיווק בחברה קטנה שסיפקה שירותי IT ולאחר מספר שנים עבדתי בחברת הפקה, וכך שילבתי בין האהבה לשיווק לתחום הטכנולוגי. באותה התקופה למדתי רבות על התחום והניסיון שלי משמש אותי בעבודה עד היום. לעתים נשים נרתעות מלהיכנס לתחום הטכנולוגי, שנתפס "גברי" יותר, וחשוב שהן ידעו שהוא מעניין ומרתק לא פחות מתחומים אחרים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני לא מרגישה שיש אפליה, להפך. אני מוקפת בנשים חזקות בתפקידים הכי בכירים, מקצועניות אמיתיות ובעלות השפעה בארגון ומחוצה לו, ורואה זאת בכל שלב שעברתי, גם בעבודות קודמות וגם בעבודה הנוכחית.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אני לא יכולה לומר שנתקלתי באפליה אישית, אבל נתקלתי פעמים רבות בתופעה שבה בראיונות עבודה, המראיינים שאלו אותי שאלות לא אתיות לגבי רקע משפחתי ובדקו את הכוונות שלי לגבי הרחבת המשפחה. בעיקר אלה ששואלים בנחמדות ומסייגים ש-"אמנם אסור לשאול אבל…" – ושואלים בכל זאת. זו תופעה שהרבה נשים מתמודדות אתה, לצערי.

כולנו צריכים לשאוף לעולם תעסוקתי שבו נשים וגברים כאחד יזכו ליחס מקצועי בראיונות עבודה, המתבסס על הניסיון שלהם. מראיינים צריכים לקחת בחשבון שהרבה פעמים אימהות הן דווקא חרוצות יותר, בעלות יותר מוכנות לעבוד ומתקתקות יותר משימות. אחרי הכול, כדי לשלב משפחה וקריירה את צריכה לפתח כישורי ניהול זמן לא מעטים ויכולות נוספות, כמו דייקנות וחריצות, שמועילות גם לעבודה. אני בכנות חושבת שההורות הופכת אותנו, בסופו של דבר, לטובים ולטובות יותר, גם בתחום המקצועי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים