"הדרך לחיסכון בתפעול מערכות הלגאסי עוברת בענן"

"ארגונים שמעבירים את מערכות הלגאסי שלהם לענן יכולים לחסוך משמעותית", כך אמר רמי נחום, מנכ"ל טריפל סי ● הוא קרא לממשלה "להגן על התעשייה המקומית מהסכנות שבעננים הבינלאומיים"

רמי נחום, מייסד ומנכ''ל טריפל סי. צילום: גילי חנוך

"כיום כבר אין צורך לנמק מדוע כדאי לעבור לענן, התועלות שלו ברורות לכל – חיסכון ברכש של ציוד, בתחזוקה ובביצועים. ארגונים שמעבירים את מערכות הלגאסי שלהם לענן יכולים לחסוך בכך רבות, עבודה בתצורה זו מניבה חיסכון משמעותי", כך אמר רמי נחום, מייסד ומנכ"ל טריפל סי.

נחום דיבר בפתח כנס שערכה החברה. הכנס, מפגש מומחים בנושא יבמ בענן של טריפל סי, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב') באולם yes Planet בראשון לציון.

בדבריו קרא נחום לממשלה "להבין את הסכנה הטמונה בעננים הבינלאומיים ולפעול בתבונה על מנת להגן על התעשייה המקומית, לתמרץ אותה ולסייע לה לפעול בשווקים בינלאומיים".

על טריפל סי הוא אמר כי "אנחנו נמצאים בענן כבר עשור שנים ומספקים יכולות של ספק ענן בינלאומי עם ערכים מוספים של ספק מקומי. בתוך כלל השירותים שלנו בענן, אחד הייחודיים הוא זה של תשתיות הלגאסי של יבמ על הענן שלנו".

"כבר במחצית העשור הקודם", אמר, "הבנו שהעולם הולך לכיוון של שירותים מנוהלים מרוחקים, ושיש לפתור את מיעוט רוחב הפס. נסענו לארצות הברית על מנת ללמוד את הנושא, וכך נחשפנו לשירות בענן. הבנו שהכול נמדד בנצילות וב-SLA, ולכן בנינו מתקן לאירוח. מאז ביססנו את מעמדנו כספק ענן בולט".

לדברי נחום, "בזמן בניית המתקן הבנו שתקשורת וקישוריות הן מרכיבים חשובים באספקת שירותים ללקוחות בענן. הבנו שההובלה תצלח רק אם נספק ערכים מוספים בתחומי התקשורת, האירוח ומערכות המחשוב. ביקשנו – וקיבלנו – רישיון ISP, והקמנו אשכול ראשון שכולו מכונות וירטואליות, עם פלטפורמת ניהול ויכולת גמישה להקצאות. כיום יש לנו יותר מ-10,000 לקוחות ארגוניים בענן, שמקבלים מאתנו מגוון שירותים שונים. אנחנו במצב ייחודי, כי הענן שלנו הוא פלטפורמה אחת מלאה להקמה, ניהול וחיוב של כל שירותי הענן מקצה לקצה, עם היצע שירותים משולבים על אותה המערכת".

"השקענו בבניית המתקן שלנו 40 מיליון דולר", הוסיף נחום. "המרכז שלנו מהווה תחנת כוח עצמית, שמספקת לו את כל צרכי האנרגיה, עם יתירות ושרידות גבוהים. כיום, טריפל סי מונה 150 עובדים ולה מחזור שנתי של מאות מיליוני דולרים".

הוא אמר כי "מזווית הראייה של הספק, חוזקות הענן הן בניצול של חומרה ותוכנה. בעוד לקוחות מנצלים 20% מהיכולות של המערכות, אנחנו מגיעים לניצולת של בין 70% ל-80%. כך מתקבלים יתרונות ביכולת לאספקת שירותי מומחה, עם יתרון לגודל. מנגד, כספק, יש לנו חובות שמאלצות אותנו להוצאות גבוהות – הצורך בזמינות סביב השעון, עמידה בתקנים ורמה גבוהה של אבטחת מידע. אנחנו משקיעים באבטחה מיליוני דולרים בשנה".

"Azure-AWS סטייל בארץ"

"טריפל סי היא Azure-AWS סטייל בארץ", ציין המנכ"ל. "יש לנו בפתח תקווה את המתקן הגדול והמתקדם במזרח התיכון, עם תקינה של Tier 4, גיבוי במתקן בחיפה – שלא נפל מאז הוקם ב-2010 – ותשתיות כשירות לטובת ענן ציבורי, שיתופי ופרטי. אנחנו מספקים יותר מ-500 שירותי ענן, החל משרתים וירטואליים ושירותי אבטחת מידע, דרך שירותי גיבוי ושירותי מייל ועד שירותי טלפוניה ואירוח אתרים. הענן של טריפל סי מספק משאבים לפי דרישה, תשלום לפי שימוש, העלאה והורדה של משאבים לפי צרכי הלקוח, וכל זאת – בלא השקעה ראשונית ובלא התחייבות. אנחנו עומדים בכל התקנים הנדרשים, לניהול איכות ולאבטחת מידע".

שלומי נחום, מנהל חטיבת התמיכה והשירות בטריפל סי. צילום: גילי חנוך

שלומי נחום, מנהל חטיבת התמיכה והשירות בטריפל סי. צילום: גילי חנוך

שלומי נחום, מנהל חטיבת התמיכה והשירות בטריפל סי, אמר כי "בין מאות שירותי הענן שאותם אנחנו מציעים יש שניים ייחודיים, של יבמ בענן שלנו: IBM Power AIX כשירות ו-IBM System i כשירות. אנחנו נמצאים בנקודת זמן שבה לא כדאי ללקוח הארגוני לרכוש מכונת Power חדשה, לטפל, לתחזק ולתמוך בה, כי הנטל גדול מדי. טריפל סי היא מומחית ותיקה למערכות יבמ, ועם השנים היא פיתחה יכולות ייחודיות לטפל ב-Power. יש לה את השילוב המנצח של 30 שנות מומחיות ביבמ עם עשור מומחיות בענן. הארכיטקטורה של Power בשילוב אבטחת מידע ויציבות מספקים את החוסן העסקי שכל ארגון נדרש לו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים