ארסן ונגר עולה על המגרש הטכנולוגי: משקיע בפליירמייקר הישראלית

פליירמייקר מאפשרת לעקוב אחרי שחקנים ולקבל נתונים על פעילותם במשחק, ובין לקוחותיה נמנים מועדונים כגון מכבי תל אביב ו-ווימבלדון ● ונגר, לשעבר מאמן ארסנל, החליט להשקיע בה לאחר שראה את היישום שלה במשחק שנערך בחצר ביתו

ארסן ונגר על המגרש הקודם שלו, כמאמן ארסנל. צילום: BigStock

ארסן ונגר מוכר מתחום הכדורגל – כמעט 22 שנים הוא אימן את הקבוצה הלונדונית ארסנל וזכה אתה בלא מעט תארים, לרבות שלוש אליפויות של הפרמייר ליג ושבעה גביעים אנגליים. עכשיו, לקראת גיל 70, הוא החליט להיכנס לעולם הטכנולוגי, אם להיות ספציפיים יותר הספורטק, ולהשקיע בפליירמייקר הישראלית – חברה שמאפשרת לעקוב אחרי שחקנים ולקבל נתונים על פעילותם במשחק. אולי זה מאחר שמזה כשנה, אחרי שפרש מארסנל, הוא לא מאמן אף קבוצה.

ונגר גילה שהוא החליט להשקיע אחרי שצפה במשחק של קבוצת נוער שהייתה מצוידת בחיישן על נעלי הכדורגל של השחקנים. החיישן המדובר, שהוא המוצר של פליירמייקר, יכול לספק מידע על מגע של השחקנים בכדור, מהירות הריצה שלהם ומהירות הכדור בבעיטה, כשכל המידע הזה יכול לעבור תוך דקות ספורות בלבד למאמנים שעל הספסל, ועל ידי כך לתת להם כלים לניהול המשחק בזמן אמת.

ודאי עזרה העובדה שהמשחק הזה קרה בביתו של ונגר, אחרי שמנכ"ל פליירמייקר, גיא אהרון, הגיע עם הקבוצה עד אליו. "השתכנעתי כשראיתי את ההדגמה בחצר הבית שלי ולמזלי, הגינה עדיין שלמה ובריאה", סיפר ונגר.

אהרון אמר כי "לא סיפרנו לשחקנים לאן אנחנו לוקחים אותם, והם התרגשו מאוד כשראו לאן הגיעו".

סכום ההשקעה לא פורסם, אך לפי ההערכות, מדובר בסכום גבוה. לצד ההשקעה, ונגר הולך לייעץ למנהל התפעול הראשי של החברה, יובל אודם, לסמנכ"ל הטכנולוגיות, מורן גד, ולאחראי החדשנות, ארז מורג. לפי הדיווחים, הוא כבר העביר לארבעה (כולל אהרון בעצמו) מידע בעל ערך.

חדשן בכדורגל – ובעולם הטכנולוגי

הסיבה שבעטיה החיבור בין ונגר לפליירמייקר מעניין הוא שמתחילת דרכו באנגליה נחשב הצרפתי למהפכן. הוא הטמיע בקבוצה תכניות כמו תזונה נכונה, בדיקה של המדדים הבריאותיים ושאר עניינים שאמנם לא קשורים בהכרח למה שקורה על הדשא, אלא מחוצה לו, אך משפיעים באופן ישיר על התוצאות של הקבוצה. למעשה, הליגה האנגלית ש-ונגר עזב במאי 2018 שונה לחלוטין מזו שאליה הגיע, והוא אחד האחראים הישירים לנושא. חשוב לציין ש-ונגר השתמש בניתוח נתונים עוד כשאימן במונקו בין 1987 ל-1994, והיה אחד הראשונים לעשות את הדבר, שכיום נחשב לאינטגרלי בקבוצות מקצועניות. הוא סיפר שבעונת 87/88 הוא התחיל להשתמש במחשב – דבר שעזר לו במיוחד בכל מה שקשור להערכה של שחקנים ולשיפורם.

בפליירמייקר רואה ונגר את הצעד הנוסף בכל מה שקשור לטכנולוגיית מדי הספורט: "יש פה עניין שיכול לעזור לכדורגל ולספורט בכללי. פליירמייקר מעניינת אותי מאוד גם בגלל הרמה הטכנולוגית הגבוהה של המוצר וגם מאחר שהיא יכולה לאפשר לצעירים להשתפר – ברמה הקבוצתית ובעיקר ברמה האישית. במשך הרבה מאוד שנים הכדורגל היה מבודד מכל מה שקשור לטכנולוגיה וכלל לא התעניין בה. כיום, הטכנולוגיה השתלטה עליו".

אלופת ישראל, מכבי תל אביב, הייתה החלוצה להשתמש בטכנולוגיה של פליירמייקר, עוד ב-2017, ואחריה פילדלפיה יוניון מליגת ה-MLS האמריקנית, והמועדונים הלונדוניים פולהאם, ווימבלדון ומילוול, שהצטרפו באחרונה. עכשיו, כשהם חמושים בשם גדול ומשפיע כמו ארסן ונגר, בפליירמייקר בוודאי מקווים שהקבוצה הבאה שתשתמש בשירותים של החברה תהיה אחת מהגדולות באירופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים