נשים ומחשבים: ליאת אשכנזי, הרמן ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: ליאת אשכנזי, מנהלת קבוצת מחקר ופיתוח בהרמן ישראל

ליאת אשכנזי, מנהלת קבוצת מחקר ופיתוח בהרמן ישראל. צילום: יח"צ

שם: ליאת אשכנזי

תפקיד: מנהלת קבוצת מחקר ופיתוח בהרמן ישראל, חברת הבת של סמסונג, מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם.

ותק בתפקיד: שנה

תפקידים קודמים: דירקטורית מחקר ופיתוח

השכלה ושירות צבאי: שלושה תארים באוניברסיטת תל אביב: תואר ראשון במדעי המחשב וכלכלה (BSc), תואר שני במדעי המחשב (MSc) ותואר שני במנהל עסקים (MBA). בצבא שירתתי כמש"קית קישור.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

"תמיד הייתה לי משיכה למקצועות הריאליים וכבר בתיכון הייתי חזקה בנושאים המתמטיים והמדעיים ולכן החלטתי ללמוד בין השאר 5 יחידות במחשבים וכימיה.

אני בנאדם עם מוטיבציה גבוהה ורצון חזק להצליח ומגיל צעיר רציתי לבנות לעצמי קריירה. בהתחלה בחרתי במדעי המחשב בגלל שזה איפשר לי לשלב בין האהבה שלי לתחומים הריאליים ובין בניית קריירה בתעשייה.

כשהתחלתי ללמוד הבנתי שאני אוהבת את התחום ומצליחה בו, ומיד עם סיום התואר הראשון המשכתי לתואר שני תוך כדי עבודה בפיתוח.

אחרי כמה שנים כמפתחת גיליתי את התחום הניהולי והבנתי שזה מה שאני אוהבת ורוצה לעשות. מאז עבדתי בתפקידים שונים ומגוונים של ניהול טכנולוגי ואני נהנית מכל רגע".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

"היום ברוב הארגונים יש מודעות גדולה לנושא השוויון ולכן יש מאמץ גדול מצד הארגונים למנוע אפליית נשים. יחד עם זאת, כחברה עדיין ההסתכלות שלנו על נשים ועל גברים היא שונה בשל סטריאוטיפים מגדריים והציפיות מנשים במה שנוגע לבית ולמשפחה הן גבוהות יותר. לדוגמא: כשאשה טסה לחו"ל מהעבודה הרבה פעמים שואלים איך היא השאירה את הילדים לבד ואיך בן זוגה הסתדר. השאלה ההפוכה נדירה.

הדבר יוצר לחץ הרבה יותר גדול על נשים שצריכות למעשה לתפקד בשתי משרות מלאות בבית ובעבודה, ולהיות סוג של סופרוומן. עד שיהיה שינוי תפיסתי נרחב בחברה, אני חושבת שהמשפחות יכולות להשפיע הרבה על ידי פרגון ותמיכה בנשים בפיתוח הקריירה.

התמזל מזלי לזכות באמא שתמיד עודדה אותי לעצמאות ונתנה גיבויי להישגיות שלי".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה?
"אני לא חושבת שאי פעם הפלו אותי בעבודה בגלל היותי אישה. יש אתגר מסוים בלהיות חלק ממיעוט נשי בסביבה גברית.

אני יכולה להעיד על עצמי שבצעירותי ביטחון עצמי היה הדבר העיקרי שעיכב אותי מלהתקדם לתפקיד ניהולי. זה אחד מהדברים שלמדתי עם השנים והניסיון. שואלים אותי הרבה איזו עצה אני יכולה לתת לנשים צעירות ואני תמיד אומרת: תעבדו על הביטחון העצמי שלכן ותאמינו בעצמכן.
כאשר יש לנו הערכה עצמית גבוהה אנחנו מבינות שההצלחות שלנו נובעות מיכולות וכישרון, אנחנו עומדות על שלנו, דורשות מה שמגיע לנו ומתקדמות, ואז – השמיים הם הגבול".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים