נשים ומחשבים: שרון מייבלום, Yellzz

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: שרון מייבלום, מנהלת ההכנסות הראשית של Yellzz

שרון מייבלום, מנהלת ההכנסות הראשית של Yellzz. צילום: שלמה שהם

תפקיד: מנהלת תחום ההכנסות (CRO – Chief Revenue Officer) ב-Yellzz – חברה שעוסקת בניהול פרו-אקטיבי של לקוחות.

ותק בתפקיד: מהקמת החברה. אני מייסדת במשותף שלה.

תפקידים קודמים: סמנכ"לית מכירות ב-Merchantz, ומנהלת BizDev והתחום המשפטי באיגלו.

השכלה: עורכת דין.

משפחה: בזוגיות, שלושה ילדים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? ייצגתי סטארט-אפים בהיותי עורכת דין בתחום החברות והמיסוי, והתאהבתי בעולם הזה. בדרך הבנתי שאני זקוקה לתפקיד משמעותי, שיהיה מחובר באופן ישיר לחברה צומחת, שימלא אותי בחדוות עשייה ושיאתגר אותי, ולכן החלטתי להיכנס לתפקיד שהוא מעבר לייעוץ בלבד ולהיות חלק בהקמת חברה ובנייתה. מאז, במשך יותר מ-15 שנים אני סטארט-אפיסטית מכורה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? כן, ברור, כמו בכל התעשיות בארץ. נשים מקבלות פחות הזדמנויות וחברות סטארט-אפ המנוהלות על ידי נשים מגייסות פחות. באחרונה, לשמחתי, הוסיפו מסלול לנשים יזמיות ברשות החדשנות. אני מקווה שזה ישמש מנוע צמיחה והזדמנויות שוות גם לנשים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בתעשייה הזו לא, מאחר שאני בוחרת עם מי לעבוד. כך יוצא שהמייסדים במשותף אתי של Yellzz שלי הם אנשים נאורים, שמבינים שנשים שוות להם בכל רמה ופקטור שהם. אבל, יחד עם זאת, אני האישה היחידה בסטארט-אפ שלנו וכרגע גם האישה היחידה בנילסן, החממה שבה אנחנו יושבים.

מצד שני, בפגישות עם משקיעים פוטנציאליים ועם לקוחות, פעמים רבות אני עדה למצב שפונים קודם כל לגברים, בהנחה שהם האחראים והמחליטים. אם מדובר בעניין עסקי, התחום שלי, אני בוחרת להמשיך את השיחה בצורה עניינית, עד שבסוף אותם האנשים מבינים שבמידה שהם מעוניינים לסגור משהו שקשור לביזנס ולא לטכנולוגיה – אני הכתובת. בסופו של יום, מקצועיות והתייחסות עניינית עוזרות להצלחה, למרות האפליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים