בקרוב: "בורסת ההיי-טק" תוקם בקליפורניה

הבורסה החדשה של סן פרנסיסקו, LTSE, תתמקד בחברות טכנולוגיה ותאפשר מסחר במניות של חברות ביטקוין ● זאת, לאחר שבכמעט שני העשורים האחרונים לא פעלה בורסה בחוף המערבי של ארצות הברית

בעקבות עסקת הענק: המניות של טלדור ו-וואן חוגגות. אילוסטרציה: BigStock

ברשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) החליטו להחזיר עטרה ליושנה ואישרו את הקמתה מחדש של בורסה לניירות ערך בקליפורניה. הבורסה החדשה תיקרא LTSE (ר"ת Long Term Stock Exchange), והיא אמורה להתחיל לפעול בסוף השנה ולהתמקד יותר בצמיחה של חברות – ופחות ברווחים שלהן.

חלק ניכר מהחברות שצפויות להיסחר בה הן חברות היי-טק, שכן בתחומי קליפורניה נמצא עמק הסיליקון, שבו נמצאים המטות של חברות טכנולוגיה ואינטרנט רבות. החידוש הגדול של הבורסה החדשה הוא שהיא תאפשר מסחר של חברות ביטקוין – כינוי לחברות שעוסקות במטבעות וירטואליים. בנוסף, בין המשקיעים במיזם יש דמויות רבות מהעולם הטכנולוגי, ובראשם מארק אנדרסון, דמות מרכזית בעולם זה ובתחום המטבעות הווירטואליים בפרט.

הבורסה הראשונה בחוף המערבי הוקמה ב-1882

עם הקמתה של LTSE, שוב תפעל בורסה לניירות ערך בחוף המערבי של ארצות הברית. כיום, המרכז הפיננסי של ארצות הברית מצוי אמנם בחוף המזרחי – בניו-יורק, ושם גם הוקמה הבורסה הראשונה בצפון אמריקה, עוד ב-1792, אבל כבר ב-1882 הוקמה בורסה בחוף המערבי. היא התמקמה בסן פרנסיסקו ובהתאם, נקראה SFSE (ר"ת San Francisco Stock Exchange). ב-1956 היא התמזגה עם הבורסה לשוק הנפט, שישבה בלוס אנג'לס תחת השם PCSE (ר"תPacific Coast Stock Exchange) והיו לה שתי זירות מסחר, בשתי הערים הקליפורניות. הבורסה הממוזגת הפסיקה את פעילותה ב-2001.

המיקום הגיאוגרפי של LTSE עדיין לא ידוע ויש הערכות שמדברות על כך שהיא תחזור למיקומה המקורי, ברחוב פיין 301 בסן פרנסיסקו. כעת שוכן שם מועדון כושר יוקרתי. אלא שבעידן האינטרנט והמסחר במניות ברשת, למיקום הפיזי יש חשיבות משנית, בעיקר סמלית.

זוראן פרקוב, שככל הנראה יתפוס עמדה בכירה בבורסה החדשה, קיבל בברכה את ההחלטה של ה-SEC על הקמת הבורסה החדשה ואמר לאתר AMB Crypto שהיא "מקדמת את הדרך שבה אנחנו רואים את החברות הבורסאיות העתידיות – כאלה ששואפות לבנות את עסקיהן וליצור ערך לבעלי המניות לעוד שנים רבות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים