היום הראשון של אובר בוול סטריט נגמר באכזבה גדולה

מניות אובר נסגרו במחיר מאכזב של 41.57 דולר למניה ביום המסחר הראשון שלה בבורסת ניו יורק ● המחיר היה נמוך בכמעט 8 אחוזים מזה שאיתו פתחה המניה את היום, ושנקבע עם ההנפקה הראשונית של החברה על 45 דולרים

אובר. צילום אילוסטרציה: BigStock

אובר – חברת שיתופי ההסעות האמריקנית הבינלאומית – נכנסה לראשונה לבורסה ביום ו' תחת הטיקר UBER. החברה גייסה 8.1 מיליארד דולר בהנפקה הציבורית הראשונה (IPO) שלה כשמכרה 180 מיליון מניות במחיר התחלתי של 45 דולר למניה – לאחר שמלכתחילה הובטח מחיר פותח שינוע בין 44 ל-50 דולרים. אבל כגודל הציפיות כך גודל האכזבה: בתום יום המסחר הראשון צנח המחיר ב-7.6 אחוזים ועמד על 41.57 דולר למניה.

עם ההנפקה הוערכה החברה ב-70 מיליארד דולר – רחוק מאוד מהסכום שנשמע כשרק החלו הדיבורים על הכניסה לבורסה אשתקד, שעמד על 120 מיליארד דולר. יצוין כי על אף ההפחתה המשמעותי בשווי החברה, עדיין זוהי אחת ההנפקות הגדולות בתולדות הבורסה האמריקנית.

ליפט הקדימה להנפיק ונפלה ב-30% מאז

ההנפקה של אובר הגיעה כחודש וחצי לאחר הופעת בכורה בשוק לחברת שיתופי נסיעות, כיוון שהמתחרה הקטנה בהרבה ממנה, ליפט, הקדימה אותה.

ליפט – ששוויה הוערך ב-24 מיליארד דולר ביום ההנפקה שלה במרץ – נאבקת מאז ה-IPO ועד היום בוול סטריט, וחוותה ירידות של 20-30 אחוזים מאז היום הראשון של המסחר שלה בנאסד"ק. מניית ליפט נסגרה עם זאת בעלייה של 7 אחוזים ביום ו' האחרון.

נאסד"ק. אילוסטרציה: BigStock

נאסד"ק. אילוסטרציה: BigStock

"זה לא אידאלי בעבור המניה להיסחר מתחת למחיר ההנפקה שלה, אבל מייצג את העצבנות בקרב משקיעי הטכנולוגיה והשוק הכללי", אמר דניאל אייבס, אנליסט לתחום ניירות הערך ב-Wedbush, ל-CBS News. "יש רמה גבוהה של חרדה בהתחשב בתאונת הרכבת שהייתה ליפט", הסביר.

אייבס הצביע על הקפיצה במחיר המניה של ליפט ביום המסחר הראשון שלה בהשוואה למה שקרה לה מאז – כאמור, ירידה של כמעט 30 אחוזים במהלך ששת השבועות האחרונים – ואמר בנוגע לאובר כי "האופן שבו המניה נסחרת בימים ובשבועות הבאים הוא מכריע, כי ליפט נסחרה בעלייה ביום הראשון שלה, ואז נפלה כמו סלע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים