חדש בירושלים: חממה חרדית לחברות סטארט-אפ

מייסדי מיזם Bizmax החליטו לפתוח את החממה לאחר שגילו כי סטארט-אפיסטים חרדים מתקשים למצוא משקיעים להשקעות המשך יותר מאשר מקביליהם מהמגזרים האחרים ● בתכנית משתתפות שבע חברות שלפחות אחד מהיזמים שבהן הוא חרדי

גיל שורקה, מנכ"ל החממה. צילום: ריקי ראכמן

סטארט-אפיסטים חרדים מתקשים למצוא השקעות בסבבי המשך יותר מאשר עמיתיהם מהמגזרים האחרים – כך גילו מייסדי מיזם Bizmax, שהשיק באחרונה חממה טכנולוגית חרדית cao Bןזךשנד. המחזור הראשון של האקסלרטור (או הסקיילרטור, בלשונם) שמקיימת החממה עתיד להסתיים בעוד כחודשיים. שבע חברות התקבלו למחזור זה, לאחר שעמדו בתנאים: שאחד ממייסדי החברה הוא חרדי ושהיא עברה גיוס ראשוני של לפחות 400 אלף דולר.

החברות שהתקבלו ל-Bizmax מקבלות את כל השירותים שדרושים לסטארט-אפ שמשתתף בחממה טכנולוגית, על מנת שיפתח את הרעיונות של היזמים. התכנית כוללת 2-3 ימי פעילות מלאים, בהם היזמים משתתפים בסדנאות, נפגשים עם מנטורים ומשתתפים בפורום שכולל מספר רב של משקיעים. כמו כן, הם נחשפים לאפשרויות לשיתופי פעולה עם תאגידים שונים ויכולים להסתייע בצוות ייעודי לתמיכה בהם. הסטארט-אפיסטים המשתתפים בתכנית יציגו את המיזמים שלהם באירוע הסיום, שיתקיים ביולי במתכונת של דמו דיי.

בין החברות שמשתתפות במחזור ניתן למצוא כאלה שמפתחות פתרונות בתחומי הראייה הממוחשבת, האגרוטק, הגנת הסייבר, הבריאות הדיגיטלית, פיתוח אפליקציות ועוד.

"שילוב של חממה ואקסלרטור, או סקיילרטור"

החממה היא פרי יוזמה של קרן קמח, קרן אחים גלובל והרשות לפיתוח ירושלים. לפעילות בחממה חברו גורמים כמו אמזון, משרד עורכי הדין יגאל ארנון, ג'נרל מוטורס, KPMG, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), גוגל, קרן JVP, האוניברסיטה העברית ו-Fiverr.

גיל שורקה, מנכ"ל החממה, אמר כי "התכנית היא שילוב של חממה ואקסלרטור, ולכן קראנו לה סקיילרטור, מלשון לעשות סקייל (לגדול). במחקר שערכנו מצאנו שחברות סטארט-אפ עם מייסדים חרדים מתקשות יותר למצוא השקעות המשך לעומת סטארט-אפים מכלל האוכלוסייה, ואנחנו רוצים לסייע לתיקון המצב".

לדברי איציק קרומבי, מנכ"ל Bizmax, "מטרת התכנית היא לסייע לאותם יזמים חרדים שכבר פיתחו מוצר, גייסו כסף ויש להם צוות מקצועי וטכנולוגי לעבור לשלב הבא בחיי החברה ולהביא לשגשוג כלכלי".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לירון

    כל הכבוד! הגיע הזמן, בהחלט יש מקום להתפתח למען הכלכלה בישראל.

אירועים קרובים