טכנולוגיה שמקלה על מתווכי נדל"ן: רילי גייסה 30 מיליון דולר

המערכת של רילי מאפשרת למתווכים וללקוחות לתקשר ולחתום על מסמכים דרך הסלולרי ● היא תשתמש בכספי הגיוס כדי לעבות את מערך השיווק והמכירות בארצות הברית ולהרחיב את מרכז הפיתוח בישראל

המערכת של רילי. מקור: יח"צ

הסטארט-אפ הישראלי רילי (Reali), שפיתח פלטפורמה טכנולוגית למתווכי נדל"ן, השלים סבב גיוס B בסך של 30 מיליון דולר – כך הודיעה החברה. זאת, לאחר שלפני שנתיים היא גייסה 10 מיליון דולר משחקן הפוטבול ג’ו מונטנה דרך קרן Liquid2 שבבעלותו, אורן זאב, קרן סיגניה ומשקיעים נוספים. זאב וסיגניה השתתפו גם בסבב הנוכחי, יחד עם קרן S.G.Ventures של דובי פרנסס.

רילי פיתחה פלטפורמה טכנולוגית שלדבריה מפחיתה את עלויות עסקות תיווך הנדל"ן למגורים בארצות הברית ביותר מ-70%. היא תשתמש בכספי הגיוס כדי לעבות את מערך השיווק והמכירות שלה במדינה, כמו גם להרחבת מרכז הפיתוח שלה בישראל.

בחברה אומרים כי כיום, יותר מ-90% ממכירות ורכישות הבתים בארצות הברית מתבצעות על ידי מתווכים מסורתיים, הגובים משני צדדי העסקה עמלת תיווך שמגיעה ל-6%. המערכת של רילי מאפשר למוכר ולקונה לבצע את העסקה בצורה פשוטה, דרך האפליקציה של החברה.

לפי המודל הכלכלי של החברה, כאשר רילי מייצגת את הקונה, היא גובה עמלה של 2.5%-3% מהמתווך המייצג את המוכר ומחזירה לקונה 1.5%-2% מסכום זה. עד היום היא שילמה עשרות מיליוני דולרים לקונים שרכשו נכסים דרך הפלטפורמה שלה. כאשר רילי מייצגת את המוכר, החברה מאפשרת למכור את הבית בעלות נמוכה משמעותית מהנהוג בשוק, בנוסף להצגת תובנות המבוססות על ניתוחי ביג דטה, שלדבריה מאפשרות למוכר למקסם את התמורה ממכירת הנכס.

בנוסף, רילי מציעה אפשרות לקבלת משכנתא אונליין, ביטוח דירה, חברת נאמנות ועוד.

חברה שנייה של אותם היזמים

רילי הוקמה ב-2015 על ידי עמית הלר, המשמש כמנכ"ל החברה, ועמי אברהמי, סמנכ"ל מוצר ומנהל הפעילות בישראל. שני היזמים הקימו לפני כן חברה בשם Dragonfly Group, שבונה פרויקטים למגורים בסן פרנסיסקו. רילי מעסיקה 100 עובדים, בהם 70 במטה שלה בעמק הסיליקון ו-30 במשרדיה בתל אביב. ההון שגויס ישמש לפריסת הפעילות שלה בכל מדינת קליפורניה ולהגדלת מצבת כוח האדם ב-30 עובדים. בין המשרות הפנויות במשרד הפיתוח בישראל: מדעני נתונים ומפתחי סביבות שרתים, ווב ומובייל.

לדברי אברהמי, "עולם התיווך בארצות הברית מיושן ובנוי עדיין על תשתית של מתווכים משני הצדדים שסוגרים את העסקה ביניהם, לרוב ללא היכרות או שיחה בין הקונה למוכר. המתווכים עדיין עובדים ללא טכנולוגיה משמעותית, כאשר רוב התקשורת עם הלקוחות מתבצעת במיילים ובמסמכים – דבר שמסרבל ומייקר מאוד את עלות העסקה, ולא מאפשר שקיפות וחוויה טובה. הפתרון של רילי מאפשר לבצע את כל העסקה, על כל מרכיביה והמוצרים הנלווים שלה, דרך הסלולרי: לתקשר עם המתווכים, לחתום על משכנתא ועל מסמכים נוספים, וכדומה. כל זאת, בצורה שקופה, קלה וזולה משמעותית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים