החמאס שיפר את יכולותיו לגיוס כספים בביטקוין

על פי תחקיר של רויטרס, הזרוע הצבאית של הארגון הצליחה להגיע למצב של טשטוש עקבותיה באמצעות גיוס כספים בביטקוין והתחמקות מפיקוח 

הסייבר - עוד מרחב לחימה של החמאס נגד ישראל. לוגו ארגון הטרור

הזרוע הצבאית של החמאס הצליחה להגיע למצב של טשטוש עקבותיה, והיא מסוגלת לגייס כספים באמצעות ביטקוין ולחמוק מפיקוח – כך עולה מתחקיר של רויטרס.

על פי התחקיר של סוכנויות הידיעות, גדודי עז א-דין אל קסאם, הפועלים מרצועת עזה, והוצאו מחוץ לחוק בארצות הברית ובמדינות רבות באירופה, החלו בקמפיין לגיוס כספים בסוף ינואר השנה. בקמפיין הם קוראים לתומכים שלהם לתרום לארגון כספים באמצעות מטבעות דיגיטליים.

על פי חברת ניתוח הבלוקצ'יין Elliptic, בעבר הזרוע הצבאית של החמאס ביקשה מהתורמים לשלוח ביטקוין לארנק דיגיטלי. אלא שבשבועות האחרונים הארגון שינה את האופן של איסוף התרומות. כך, בכל העברה כספית, האתר מייצר ארנק דיגיטלי חדש. בדרך זו, חברות וארגונים מתקשים לעקוב אחר איסוף הכספים סביב העולם. זאת כי ניתן לעקוב אחר ארנק דיגיטלי יחיד, אותו ניתן לסמן, ובדרך זו למנוע העברת כספים. לעומת זאת, ארנק חדש שנפתח לטובת כל תרומה – מקשה על הארגונים לתייג אותו.

חוקרי Elliptic ניתחו ומצאו כי בין התאריכים 26 במרץ וה-16 באפריל, נשלח סכום בסך 0.6 ביטקוין, ששווה ל-3,300 דולר, לארנקים אותם ייצר אתר הזרוע הצבאית של החמאס. דובר החמאס – ארגון ששולט על רצועת עזה מאז 2007 – סירב להגיב על ממצאי התחקיר. גורמי חקירה בישראל ובארצות הברית מעריכים כי התרומות האלה משקפות חלק מזערי בלבד מכלל מיליוני הדולרים שאיראן מעבירה בכל שנה לחמאס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים