האם גוגל נוקמת במי שהיו ממארגנות המחאות נגדה?

עובדות גוגל שארגנו את GoogleWalkout# - מחאה נגד תקיפה מינית במקום העבודה והיחס הקלוקל של החברה לתלונות בתחום - מתמודדות לטענתן עם יחס גרוע ממעסיקתן, ענקית החיפוש ● הן ביקשו מקולגות שחוו תופעה דומה של נקמנות מצד מעסיקתם לספר על כך ולבוא לפגישה ● גוגל טוענת: להד"ם

כבר לא מקום עבודה נחשק? מטה גוגל הצבעוני במאונטיין וויו. צילום: BigStock

עובדות ועובדי גוגל בכל רחבי העולם הפגינו נגד תקיפה מינית במקום העבודה לפני מספר חודשים. כעת נודע כי שתיים ממארגנות ההפגנות והקמפיין – שזכה לתיוג GoogleWalkout# – טוענות כי נענשו על "מעלליהן" על ידי החברה. גוגל מכחישה את ההאשמות הללו.

מרדית וויטאקר וקלייר סטייפלטון הן עובדות בגוגל שסייעו לארגון מחאות נגד הטרדה מינית בתוך החברה, ששיאן היה בחודש נובמבר שעבר. השתיים שלחו באחרונה מכתב בדואר אלקטרוני פנימי לעמיתיהם ועמיתותיתן בחברה, ובו הן מתלוננות כי בדיעבד נענשו על ידי גוגל בסנקציות שונות. על הדברים דיווחו בין היתר הגרדיאן הבריטי ו-Wired האמריקני.

כזכור, עובדי גוגל רבים שבתו באופן זמני ב-1 בנובמבר, בכדי למחות על תקיפה מינית במקום העבודה ועל הטיפול הקלוקל, לדבריהם, של הענקית ממאונטיין וויו במקרים שכאלה שדווחו לה.

תחקיר של הניו יורק טיימס שהתפרסם לפני שהעובדים החלו יוזמים את המחאה דיווח כי גוגל דחתה טענות של 48 עובדים על הטרדה מינית שחוו בעבודה – 13 מהתלונות הגיעו ממנהלים. אבל אחת הסיבות המרכזיות לכעס שהתפרץ על גוגל, ושדחף את העובדים לצאת לקמפיין GoogleWalkout# הייתה חשיפת הפרטים אודות ממציא האנדרואיד, אנדי רובין, שלמרות האשמות לכאורה נגדו על התנהלות מינית לא ראויה, החברה הגיעה איתו לפשרה שקטה שיעזוב את שורותיה, בתוך שהובטחו והוענקו לו 90 מיליון דולר כפיצויי פיטורים.

לאחר מחאתם של העובדים הבטיח מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, לנקוט בצעדים נגד תקיפה מינית, ואמר שזיהה את הכעס והתסכול בקרב העובדים. החברה גם בישרה, יחד עם ענקיות אחרות בתחומה, שהיא מפסיקה את ההליך של בוררות פנימית שכפתה על עובדים שהתלוננו על תופעות של התנהגות מינית לא ראויה.

פגישה מתגבשת לעניין התרבות הנקמנית בגוגל

עם זאת, במכתב הפנימי שאת כל תוכנו פרסם Wired, צוין כי מאז הקמפיין והפגנות המחאה, גוגל מפגינה כלפי המארגנות תיעוב ומשטמה.

וויטאקר, שהובילה את תחום ה-Open Research בחברה, סיפרה כי לאחר שגוגל פירקה את מועצת האתיקה החיצונית שלה לתחום הבינה המלאכותית, ב-4 באפריל השנה, נאמר לה כי תפקידה "ישתנה באופן דרמטי". היא כתבה כי הובהר לה שעל מנת להישאר בחברה היא תצטרך "לזנוח" את עבודתה על האתיקה של ה-AI ואת תפקידה במכון AI Now – מרכז מחקר שהיא הקימה באוניברסיטת ניו יורק.

סטייפלטון, המארגנת הנוספת של הצעדה נגד גוגל, ועובדת החברה מזה 12 שנים, סיפרה בדוא"ל כי חודשיים לאחר המחאה נאמר לה שהיא מפסיק את תפקידה כמנהלת שיווק ביוטיוב וכן שתאבד מחצית מתחומי אחריותה. לדבריה, לאחר שהציגה את הנושא בחומרה בפני מחלקת משאבי אנוש, היא ספגה עוד "עונשים".

"המנהל שלי התחיל להתעלם ממני, העבודה שלי ניתנה לאנשים אחרים, ונאמר לי לצאת לחופשה רפואית, למרות שאני לא חולה", כתב סטייפלטון. לאחר ששכרה עורך דין, ערכה החברה חקירה וככל הנראה חזרה בה מהגזירות על סטייפלטון, אבל בכל זאת היא טוענת: "על אף שעבודתי שוחזרה, הסביבה נותרה עוינת ואני שוקלת לפרוש ממנה כמעט מדי יום".

במכתב ציינו העובדות שיש תרבות של נקמנות בחברה, ולכן השתיים מבקשות מעמיתיהם ועמיתותיהן בגוגל לשתף גם הם את חוויותיהם ממקרים נוספים דומים, אם נתקלו בכאלו, ומזמינות את העובדים לפגישה שמוקדמת לבירור הנושא שתתקיים ביום ו'.

גוגל הגיבה ל-Wired ואמרה כי החברה אוסרת על יחסים לא תקינים במקום העבודה וחוקרת כל טענה שמתקבלת על מקרים כאלו. עם זאת, בהתייחסה לתלונות של העובדות מארגנות המחאה, אמרה הענקית כי עובדיה משנים באופן קבוע את תחומי אחריותם ומקבלים משימות חדשות או עוברים להיות מועסקים במעמד אחר. "לא הייתה כאן נקמה", טען דובר החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים