סייטק הישראלית מגייסת 2 מיליון דולר לפיתוח ניווט אוטונומי לרחפנים

החברה מפתחת מערכות אוטונומיות לשוק התעופה, המאפשרות התמצאות במרחב, בהתסס על ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית ● בנוסף, הודיעה החברה על מינוי בכיר ממובילאיי לתפקיד סמנכ"ל מוצר

רועי שמואל, מנכ"ל ופרופ' יוסי פרנצוס, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת סייטק. צילום: יח"צ

הסטארט-אפ סייטק הודיע על גיוס סיד של 2 מיליון דולר מהקרנות Sherpa InnoVentures ו-Playfair Capital. ההשקעה מיועדת להמשך פיתוח מערכת התמצאות במרחב, המבוססת על ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית.

ההון שגויס ישמש להגדלת צוות הפיתוח בישראל עם מפתחים בעלי ניסיון בראייה ממוחשבת ו-AI, ולהמשך פיתוח מערכת ה-Visual Situation Awareness לטובת טיסות אוטונומיות. הגיוס הנוכחי מתווסף למענקי מחקר קודמים שקיבלה החברה מאז הקמתה, בסך כולל של למעלה מ 5 מיליון דולר.

סייטק מוכרת את הטכנולוגיה שלה לחברות העוסקות בתחום התעופה האוטונומית, לרבות רחפנים ומל"טים, ומפתחת מוצרים עבור הקטגוריה החדשה של הרכב המעופף. המערכת שלה מאפשרת לכלי טייס בעלי אוטונומיה מלאה או חלקית להתמצא, לנווט, לנחות ולבצע משימות מורכבות בזמן אמת ברמת דיוק גבוהה, גם כאשר יש מגבלת תקשורת כגון חסימות GPS. בין הלקוחות הגדולים של החברה נמצאת התעשייה האווירית.

בדומה ליכולת ההתמצאות האנושית, המאפשרת לבני אדם למקם עצמם במרחב על בסיס חוש הראייה, כך הטכנולוגיה שפיתחה Sightec מאפשרת לכלים אוטונומיים להבין את המרחב בו הם נמצאים ולפעול בהתאם, בזמן אמת, ללא תלות בתקשורת חיצונית.

החברה הוקמה על בסיס מחקר בתחום השערוך והרגיסטרציה של תמונות, שנערך במחלקה להנדסת חשמל באוניברסיטת בן גוריון, בהובלת פרופ' יוסי פרנצוס, שמשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות בחברה.

הדגמים הראשונים של המונית המעופפת כבר כמעט כאן

לדברי רועי שמואל, מנכ"ל סייטק: "אנו נכנסים לעשור של אוטונומיה אווירית. תחום הרחפנים המסחריים הופך ליותר אוטונומי, עם יכולת לבצע משימות מורכבות, החל מסריקת תשתיות קריטיות ושימושים חקלאיים, דרך אבטחת מתקנים ועד משלוחים. הפרויקט התעופתי הגדול הבא יהיה בשילוב כלים גדולים יותר לטובת ניוד נוסעים באוויר, מה שקרוי היום המונית המעופפת".

שמואל הוסיף כי "בשנים האחרונות חברות כגון אובר, איירבס, בואינג ואחרות הציגו את הדגמים הראשונים של המונית המעופפת, ומה שנראה לפני כמה עשורים כמדע בדיוני, קורם עתה עור וגידים ועתיד לשנות את פני התחבורה בעשור הקרוב.סייטק פועלת לשילוב פתרונות מבוססי בינה מלאכותית במרחב האווירי לטובת שיפור בטיחות הטיסה והיכולת לבצע משימות אוטונומיות מורכבות בזמן אמת, אשר יקרבו עוד יותר את חזון האוטונומיה האווירית. החוזקה שלנו הינה בשילוב בין פתרון טכנולוגי חזק המבוסס על מחקר מעמיק וארוך לבין צוות הנהלה עתיר ניסיון טכנולוגי, מסחרי ופיננסי".

בנוסף הודיעה החברה על מינוי אסף שכנר לתפקיד סמנכ"ל מוצר בחברה. שכנר שימש בתפקידו האחרון כדירקטור מוצר בחברת מובילאיי, שם ניהל את קו מוצרי מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS). הוא בוגר תואר ראשון בהנדסה אווירונאוטית בטכניון ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון ובעל ותק של 20 שנה בעיסוק מסחרי וטכנולוגי במערכות לא מאוישות.

"מובילאיי השכילה להבין כי המפתח לשילוב עתידי של רכבים אוטונומיים בכביש הינו שילוב עכשווי של טכנולוגיה התורמת לשיפור בטיחות הנסיעה. אנחנו בסייטק פועלים באותה הדרך", אמר שכנר. "לצד החתירה לחזון האוטונומיה האווירית, הכולל שימוש בכלים אוטונומיים להובלת נוסעים וסחורות, סייטק פועלת לשרת את צרכי השוק העכשוויים, המתמקדים כרגע במתן מענה בטוח ומדויק לאתגר הבנת המרחב האווירי, עבור כלים מוטסים כגון רחפנים ומל"טים, על מנת לפתוח את השמיים עבור כלים אלו. שילוב כלים אוטונומיים במרחבים אוויריים אזרחיים יתאפשר רק לאחר שהתעשייה תבטיח בטיחות טיסה מרבית, הן עבור כלי המעופף והן עבור הסובבים אותו."

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים