תוכן פרסומי
ראשי » בראש הכותרות » ביקורת חיוביות מזויפות מהונות משתמשי אמזון דרך פייסבוק
עושה עלייה. אמזון. צילום: BigStock

ביקורת חיוביות מזויפות מהונות משתמשי אמזון דרך פייסבוק

הביקורות מתפרסמות בקבוצות ענק ברשת החברתית ומוליכות שולל לקוחות, כך לפי ארגון בריטי להגנת הצרכן ● ההונאה מתבצעת על ידי מספר חברות, שתלויות בפייסבוק בכדי להפיץ ביקורות חיוביות על מוצריהן הנמכרים דרך ענקית הקמעונאות אונליין ● מדברי הארגון משתמע כאילו הענקית ממאנלו פארק, כביכול, מאפשרת את התופעה

מאת 21 באפריל 2019, 14:39 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

לקוחות שקונים באינטרנט דרך אמזון מולכים שולל על ידי "מפעלים" שמייצרים ביקורות מוצר מזויפות בקבוצות פייסבוק רבות, כך דיווח הגרדיאן בסוף השבוע.

ההונאה, שזוהתה על ידי ארגון בריטי להגנת הצרכן המכונה ?Which,נתמכת על ידי מספר חברות גדולות וקטנות, כמו גם על ידי יזמים, התלויים כולם בפייסבוק בכדי להפיץ ביקורות חיוביות על המוצרים שלהם הרשומים באמזון, אשר לה 2.6 מיליארד משתמשים ברחבי העולם. לדברי ?Which, ביקורות המוצר המזויפות מכילות פרטים על המוצרים והמלצות חמות עליהם, ואלו מתפרסמות בפייסבוק בקבוצות במטרה להשפיע על הלקוחות הפוטנציאליים.

ככלל, סוקרי מוצרים שנמכרים אונליין דרך אמזון צריכים לשלם הלכה למעשה בעבור הפריטים בכדי להכניס את הביקורת אודותיהם. הדבר מספק לנו, הצרכנים, את האמונה כי הקונה שביקר הוא אמיתי, ושניתן להתרשם מביקורתו כאותנטית. אלא שבמקרה שעליו מדווח, יש שיטה שפועלת – לאחר שה"לקוח", לכאורה, השאיר ביקורת חיובית באמזון, החברה המשווקת את המוצר מחזירה לו את סכום הרכישה ולפעמים גם משלמת לו תשלום נוסף על פועלו.

תופעת הונאה שנחשפה כבר בסתיו ולא טופלה?

?Which, חשף את המידע על פרסום הביקורות המזויפות בקבוצות פייסבוק כבר בסתיו 2018 ויידע את פייסבוק אודותיו, אבל כעת טוען הארגון כי כמעט כל קבוצות הפייסבוק שנחשפו קודם לכן עדיין פעילות וההונאה נמשכת.

באוקטובר 2018, קבע ?Which כי שתי קבוצות פייסבוק גדולות, ועוד כמה קבוצות קטנות יותר שבחלקן פעילים עד 87,000 חברים פוטנציאליים, עסקו בפרסומן של ביקורות מזויפות. וכעת לטענת ?Which המערכת של אמזון פשוט חווה מבול של ביקורות חיוביות מזויפות, כולל הענקת 5 כוכבים למותגים לא מוכרים.

לפי הארגון, חוקריו ניתחו מאות מוצרי טכנולוגיה פופולריים ומצאו דומיננטיות מוזרה וביקורת חיוביות במפתיע בפריטים בדירוג גבוה של מותגים שעונים לשמות לא מוכרים כמו: Itshiny, Vogek ו-Aitalk.

דרך להפיץ הונאה? קבוצות בפייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

דרך להפיץ הונאה? קבוצות בפייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

"אנחנו לא מאפשרים לאנשים לשתף או לעודד את הסחר בחוות דעת מזויפות של משתמשים. הקבוצות שעליהן נודע לנו הוסרו כעת בשל הפרה של המדיניות שלנו", כך הגיבה פייסבוק לטענות. "אנו קוראים לאנשים להמשיך להשתמש בכלי הדיווח שלנו בכדי לסמן תוכן שלדעתם מפר את הכללים שלנו", הוסיפה וכתבה פייסבוק.

גם אמזון טענה שהיא משקיעה משאבים משמעותיים כדי להגן על שלמות הביקורות באתר שלה. "יש לנו הנחיות להשתתפות ברורה הן למבקרים והן לשותפינו המוכרים, ואנו משעים, מחרימים ונוקטים בפעולה משפטית נגד כל מי שמפר את המדיניות שלנו", הוסיפה אמזון.

אלא שתופעת ההונאה המסוימת עדיין מתרחשת ובהיקף נרחב, כפי שניתן להבין מדיווחי ?Which והפרסום בגרדיאן.

ביקורת חיוביות מזויפות מהונות משתמשי אמזון דרך פייסבוק Reviewed by on . לקוחות שקונים באינטרנט דרך אמזון מולכים שולל על ידי "מפעלים" שמייצרים ביקורות מוצר מזויפות בקבוצות פייסבוק רבות, כך דיווח הגרדיאן בסוף השבוע. ההונאה, שזוהתה על לקוחות שקונים באינטרנט דרך אמזון מולכים שולל על ידי "מפעלים" שמייצרים ביקורות מוצר מזויפות בקבוצות פייסבוק רבות, כך דיווח הגרדיאן בסוף השבוע. ההונאה, שזוהתה על Rating: 0

הגיבו