תוצאות טובות לנטפליקס: ההכנסות והרווחים זינקו בכ-20%

החברה אמנם הציגה ברבעון הראשון גידול ניכר בסעיפים העיקריים, כמו גם במספר המנויים, אבל יש אנליסטים שחוזים שהמגמה עתידה להתהפך, בגלל התחרות בענף שירותי התוכן אונליין

מספר המנויים יורד, ההכנסות והרווח עולים. נטפליקס. צילום אילוסטרציה: BigStock

נטפליקס פתחה את 2019 ברגל ימין, עם עליות בולטות בהכנסות וברווחים – כך עולה מהנתונים שחברת שירותי התוכן אונליים פרסמה אמש (ג'). זאת ועוד, מצבת המינויים הגלובלית של החברה גדלה ב-16%, או 9.6 מיליון, ל-47.1 מיליון.

הנתונים מראים שההוצאות הרבעוניות רשמו זינוק של 807.63 מיליון דולר, שהם 24.82%, ל-4.06 מיליארד. אלא שההכנסות גדלו יותר – הן עלו ב-820.14 מיליון דולר, או 22.16%, ל-4.52 מיליארד. הרווח הנקי הרבעוני צמח ב-18.59% ל-344.1 מיליון דולר והרווח למנייה – ב-18.75% ל-76 סנט.

עוד עולה מהדו"חות שההוצאות הגולמיות של נטפליקס זינקו ברבעון בכרבע – 24.78% – ל-2.87 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-17.86% ל-1.65 מיליארד והרווח הגולמי השולי הסתכם ב-36.5%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות האמירו ב-24.91% ל-1.19 מיליארד דולר והרווח גדל ב-2.8% ל-459.08 מיליון. הוצאות המימון אמנם פחתו בכ-60%, אולם מנגד, חבות המס קפצה בכמעט פי שישה.

יש אנליסטים שסבורים שהמודל העסקי של נטפליקס בעייתי ולא יכול להצליח, מאחר שלמרות הגידול בהכנסות ובמספר המנויים, היא תצטרך להגדיל עוד יותר את ההוצאות שלה, הגבוהות יחסית ממילא, כדי להתמודד עם התחרות הגוברת בשוק. ואמנם, נטפליקס חוזה שברבעון השני של השנה היא תרשום ירידות: ההכנסות של החברה צפויות לעמוד, על פי התחזיות שלה, על 4.3 מיליארד דולר והרווח הנקי – על 249 מיליון.

למרות זאת, ריד האסטינגס, מייסד משותף, מנכ"ל ויו"ר החברה, הביע אופטימיות לגבי העתיד, שכן "הביקוש לתוכן בידורי אונליין הוא כל כך חזק והתחרות לא תפגע בקצב הצמיחה של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים