נשים ומחשבים: טלי בן-ארויה, CyberGirlz

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: טלי בן-ארויה, מייסדת ומנהלת קהילת CyberGirlz במרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י

טלי בן ארויה, מייסדת ומנהלת קהילת CyberGirlz במרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י. צילום: יח"צ

שם: טלי בן ארויה.

תפקיד: מייסדת ומנהלת קהילת CyberGirlz במרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י.

ותק בתפקיד: 4.5 שנים.

השכלה: תואר ראשון במדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית), כרגע אני במהלך לימודי תואר שני בהנדסת מערכות מידע ותוכנה באוניברסיטת בן גוריון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הידיעה שמדובר בכלי עם הרבה מאוד כוח, שיאפשר לי להביא לידי ביטוי כל רעיון שיהיה לי. בנוסף, אני אוהבת את האתגר שיש בתחום ויודעת שהוא יאפשר לי להיות עצמאית מבחינה כלכלית.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני משתדלת מאוד לא להתעסק בשאלה האם קיימת אפליה, אלא לעסוק בעשייה חיובית בקרב נערות, כדי שבעוד 10 שנים, נשים יהוו מחצית מתעשיית ההיי-טק בישראל. במסגרת פעילות קהילת CyberGirlz אנחנו מציעים מגוון פעילויות לנערות שמתעניינות ולומדות את תחומי המחשבים והטכנולוגיה – החל מסדנאות מהממ"ט לנערות בכיתות ח'-ט', במטרה לעודד אותן לבחור במגמה טכנולוגית בתיכון, דרך האקתונים וכנסים מקצועיים, קורסי הכנה לבגרות במדעי המחשב, היכרות עם תפקידים טכנולוגיים בשירות הצבאי ועוד.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה? גם אם כן, אין לי יכולת לשנות את העבר. יש לי את היכולת והרצון לשנות את העתיד, ולכן אני מעדיפה להסתכל קדימה ולהוביל שוויון מגדרי. הקהילה שלנו רותמת שותפים רבים מתעשיית ההייטק הישראלית ואני נרגשת לגלות שוב ושוב איך החברות הטכנולוגיות מבינות את הצורך בהעלאת אחוז הנשים בתפקידי הליבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים