שיאומי: במילה אחת Redmi, בשתי מילים Redmi Note

צבי קצבורג בחן מקרוב את טלפון שוק הביניים החדש של שיאומי, Xiaomi Redmi Note 7, וחזר עם תובנות עבורכם

Xiaomi Redmi Note 7. צילום: יח"צ

אם מישהו פעם יבדוק את הדרך אותה עברה שיאומי עד למעמדה הנוכחי בצמרת יצרניות הטלפונים הגלובלית, וינסה לצמצם את מסקנת המחקר שלו למילה אחת, הוא כנראה יכתוב Redmi. אם הוא ישתמש בשתי מילים, הן כנראה יהיו Redmi Note – ובמידה, השימוש בשתי המילים יהיה במקרה הזה מוצדק לחלוטין.

Redmi הוא המותג הזול של שיאומי, אבל Redmi Note כבר כוון לשוק הביניים ושם היא זכתה להצלחה הראשונית שלה, כולל בישראל, ממש מתחילת הדרך ככזו שמציעה תמורה גבוהה מאוד לכסף – כמובן באופן יחסי. Redmi Note 7, נשוא הסקירה הזו, הוא ממשיך הדרך הזו, אבל הוא מביא לשולחן שני דברים ראשוניים, מבחינת החברה.

הראשון הוא הפיכת Redmi לסוג של מותג בפני עצמו. מאחורה, בשולי הגב, כבר לא כתוב Xiaomi אלא Redmi ובקטן By Xiaomi. מדובר כנראה בהחלטה של החברה למתג את עצמה מחדש, בסמסונג עושים את זה עם אותיות – Galaxy M ו-A ו-S נכון לעכשיו – בשיאומי עושים את זה עם Redmi לשוק הכניסה והביניים, Mi לשוק הביניים הגבוה ומעלה, וגם Pocophone כמעין מותג שעדיין מחפש את מעמדו בשוק הביניים ככזה שמציע תמורה גבוהה לכסף ככל הנראה.

הדבר השני הוא שמאחורה יש שתי מצלמות, וזה לא משהו מיוחד בימינו, אבל אחת מהן מציעה חיישן בגודל של 48 מגה-פיקסל. למעשה, זה אחד המכשירים הראשונים שהגיע לשוק בפועל עם השיגעון החדש הזה, שהופך לפושה כעת ומשולב בכל טלפון שני בשוק.

אבל זה לא ממש 48 מגה-פיקסל. זו למעשה בפועל מצלמת 12 מגה-פיקסל. מה זה אומר? זה אומר שתהליך הצילום מחבר כל ארבעה פיקסלים סמוכים לאחד כשהמטרה היא להוסיף כמה שיותר פרטים לתמונה, כמה שיותר חשיפה, כשהתוצאה היא על הנייר טובה יותר.

מעבר לכך, זה לא רק על הנייר. בתאורה טובה ובאור יום התוצאות שמפיקות שתי המצלמות, לחוד או ביחד, בהחלט מרשימות במיוחד ביחס למחיר של המכשיר. הפירוט של התמונות נהדר, איכות הצבעי והרווייה שלהם מדויקים, וגם אם הבינה המלאכותית שאפשר להכניס לפעולה לא ממש משפיעה על איכות התוצאה, לפחות רואים שהיא עובדת עם שינויי הצלמיות באפליקציית הצילום.

אבל ההפתעה לטובה חיכתה בתצלומי הלילה, כשבוחרים את מצב הלילה באפליקציית הצילום. מדובר בתהליך שנמשך כמה שניות בו צריך לשמור על היד יציבה, כי הצמצם נפתח לזמן ממושך יותר במטרה לאפשר לאור של המבזק להציף פנימה כמה שיותר פרטים, והתוצאה מפתיעה לטובה. אמנם האיכות נמוכה יותר מזו של צילומי היום והאור, ובאופן טבעי, אבל היא בהחלט מספקת. במקרים בהם התאורה חלשה, ולא מדובר בחושך מצריים, גם בצילום רגיל האיכות טובה בדרך כלל.

התקדמות איטית במכשירי שיאומי?.

ובכל זאת יש דבר שקצת 'מרגיז' במכשירי הביניים של שיאומי, ו-Redmi Note 7 אינו חורג מהשורה בהיבט הזה: ההתקדמות האיטית ששיאומי מציעה במכשירים שלה. אף פעם אין עליית רמה של ממש, אלא צעד קטן קדימה בלבד. מעבר למצלמה הגדולה, זה מכשיר שהיבטים רבים אחרים נראה ומתנהג כמו מכשיר של אמצע 2018 ולא סוף השליש הראשון של 2019.

זה מסך שיש בו עדיין מגרעת עם המצלמה הקדמית, אף למרות זאת יש לו שול יחסית גדול למטה. זה עיצוב קצת משעמם כבר שמזכיר הרבה מאוד מכשירים אחרים של החברה מקדימה וגם מאחורה, במיוחד בצבע השחור, וזה גם תצורה פנימית שמבוססת על מעבד שוק ביניים שיש כבר כמה וכמה טובים ממנו, Snapdragon 660. ממש התקדמות של עקב בצד אגודל, ועם 4/64 גיגה-בייט זיכרון, במכשיר שהיגע לבדיקה, זה אכן מכשיר שוק ביניים ולא יותר שלא מנסה להתרומם מעבר לתמורה לכסף, וזה התברר היטב לאורך כל בדיקות הביצועים שלו.

המסך הוא בגודל של 6.29 אינץ', שלא כל כך סטנדרטי במקומותינו, ברזולוציית +FHD וביחס היבט שלח 19.5:9 שהוא די רגיל עבור מכשירים עם מסך שיש בו מגרעת עגולה למעלה. הבעיה היחידה עם המסך הזה שהוא מעט כהה מדי לטעמי, וקשה מאוד להציץ לעברו באור שמש מלא, ובוודאי ישיר.

יש גם סוללת 4,000 מילי-אמפר/שעה שמביאה לידי ביטוי היטב את מה ששיאומי למדה היטב בשוק הזה, ובבדיקת הסוללה הקבועה הוא סיפק 8:34 שעות עבודה מכובדות מאוד.
היבואנית המילטון, ששלחה את Redmi Note 7 לבדיקה הזו, הורידה לאחרונה את מחירו ל-999 שקלים, ובמחיר כזה הוא ממשיך להציע בדיוק את מה שהוא כוון לו: תמורה טובה מאוד לכסף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים