נשים ומחשבים: אביבית סויסה, פלייבאזז

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אביבית סויסה, מהנדסת QA בכירה בפלייבאזז

אביבית סויסה, מהנדסת QA בכירה בפלייבאזז. צילום: יניב גולטשיאן

שם: אביבית סויסה.

תפקיד: מהנדסת QA בכירה בפלייבאזז.

ותק בתפקיד: 4.5 שנים בתחום ה-QA, מתוכן שלוש שנים בפלייבאזז.

תפקידים קודמים: בודקת תוכנה ידנית (QA) ב-Conduit.

השכלה: קורס בדיקות תוכנה (QA) עם הסמכת ISTQB וקורס ניהול מוצר.

משפחה: נשואה פלוס שלושה ילדים מקסימים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? רזי הטכנולוגיה תמיד עניינו וסקרנו אותי, כמו גם החיפוש אחר אתגרים חדשים והרצון להעמיק בעולמות שונים ממה שהכרתי (הלואו-טק).

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? במבחן התוצאה, יש בתעשייה פחות נשים מגברים. זה בולט במיוחד בעולמות הטכנולוגיים, שם אחוז הנשים הוא נמוך במיוחד.

אצלנו, בפלייבאזז, מודעים לבעיה ומשקיעים המון משאבים וכישורי גיוס על מנת ליצור העסקה שוויונית בין נשים לגברים. כתוצאה מכך, יש אצלנו לפחות אישה אחת בכל צוות פיתוח, ויש צוותים שמכילים אף יותר נשים.

סטטיסטית, פחות נשים פונות ללימודי טכנולוגיה, מה שיוצר פער נוסף בין ההיצע לביקוש. כמו כן, ישנן אוכלוסיות שלא מאפשרות לנשים לעבוד בתחומים אלה, לרוב במגזר החרדי.

בגדול, אני חושבת שיש רצון לעשות אפליה מתקנת ולהעסיק יותר נשים. יותר ויותר חברות שמות להן ליעד את נושא ההעסקה השוויונית, ואף למקם נשים בעמדות מפתח. אני עדות אחת לכך.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? מעולם לא. על אף היותי אישה מהמגזר החרדי, שחיה בפריפריה, בירוחם, ואימא לשלושה ילדים, תמיד הרגשתי את הרצון להכיל ולקבל את השונה – הן מצד הקולגות והן מצד המעסיקים. למרות האתגרים הרבים הכרוכים בהעסקתי, חשתי את הרצון העמוק מצד המעסיקים לגשר על הפערים ולאפשר לי להשתלב בתעשייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים