איראן ממשיכה להוות גורם משמעותי בזירת הסייבר הרותחת במזרח התיכון

לא ישראל - ואפילו לא הנייד של בני גנץ - אלא המגזר הממשלתי והביטחוני באיחוד האמירויות הערביות ובסעודיה, שהן שתי הכלכלות הגדולות ביותר במפרץ הערבי, יהוו את המטרות העיקריות של איראן, כך מצא דו"ח שפורסם על ידי חברת CrowdStrike

נקמה תוצרת ישראל? צילום אילוסטרציה: BigStock

דו"ח חדש בעניין איומי הסייבר הגלובליים לשנת 2019, שפורסם על ידי חברת הסייבר CrowdStrike, מצא כי איראן נותרה ממוקדת בפעולות נגד מדינות אחרות במזרח התיכון ובצפון אפריקה, ובעיקר באויבים אזוריים ברחבי המפרץ. עם זאת ישראל אינה מוזכרת כמקור לאיומים האיראנים בתקציר הדו"ח.

ה-2019 Global Threat Report מתנבא שבאזור המזרח התיכון, המגזר הממשלתי והביטחוני באיחוד האמירויות הערביות ובסעודיה – שתי הכלכלות הגדולות ביותר במפרץ הערבי – יהוו את המטרות העיקריות, וזאת משום שאיראן מבקשת להתמקד בגיאופוליטיקה. החוקרים טוענים גם כי קיים חשד שגורמים איראנים מפתחים יכולות חדשות של תוכנות זדוניות לנייד, למיקוד לקבוצות דתיות ומיעוטים.

"ממשלות ועסקים צריכים להיות מודעים לאיום ולהיות מוכנים להתמודד עימו", אמר ראווד סריאדין, ראש המטה האזורי של CrowdStrike השוכן בדובאי. "הדו"ח שלנו מצא כי איראן, יחד עם שחקנים אחרים, ממשיכה להוות איום הרסני, לא רק במזרח התיכון אלא גם לחברות שבסיסן במדינות המערב, שעשויות לעשות עסקים או לשמור על תשתיות באזור", הוסיף סריאדין.

מהדו"ח עולה כי מלבד איראן, מדינות כמו רוסיה, סין וצפון קוריאה ממשיכות לשמור על יכולת מקצועית לביצוע פשעי סייבר עדכניים.

הדו"ח של CrowdStrike סקר מקרים של שני סוגי הפשיעה: eCrime ו-Cyberattacks בחסות מדינות ברחבי העולם, והחברה עתידה לספר על ממצאיו בהרחבה במפגש בנושאי אבטחה מידע ב-Global Information Security Expo וב-Gisec, כנסים שמתקיימים בדובאי בימים אלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים