נשים ומחשבים: נועה סגל, אלברט

לרגל יום האישה הבינלאומי אנחנו, באנשים ומחשבים, מציגים לכם לאורך החודש הנוכחי נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: נועה סגל, סמנכ"לית תפעול בחברת אלברט

נועה סגל, סמנכ"לית תפעול, אלברט. צילום: ינשוף צלמים

שם: נועה סגל.

תפקיד: סמנכ"לית תפעול בחברת אלברט.

מנהלת את מחלקת ה-operations שאחראית לתפעול שוטף של המוצר ועל קישור דו-כיווני בין הצרכים הביזנסיים של הלקוחות שלנו למוצר.

ותק בתפקיד: יומיים. לאחר 6 שנים בחברה, התחלתי את התפקיד הזה בתחילת השבוע הזה ממש.

תפקידים קודמים: עד השבוע שעבר ניהלתי קבוצה של Data Researchers. היינו אחראים על מחקר עומק של נתונים, אפיון פיצ'רים למוצר בהתבסס על תוצאות המחקרים שלנו וליווי השימוש בפיצ'רים. הייתי בתפקיד הזה ארבע שנים, במהלכן הצוות הקטן גדל לקבוצה של שלושה צוותים. לאורך השנים האלו החברה מאוד התפתחה מבחינת עבודת הפרודקט, פיתוח ו-QA, ככה שגם התפקיד שלנו כל הזמן התעצב בהתאם, כי אלו הגורמים שעבדנו מולם.

השכלה/שירות צבאי: בוגרת חמ'ן שחקים של יחידה 8200. שירתתי בצבא יותר מארבע שנים ולאחר השחרור טסתי לטייל באוסטרליה וניו זילנד, ואחר כך לעוד טיול במרכז אמריקה (ובכך בזבזתי את כל כספי שירות הקבע. עשיתי תואר ראשון בסטטיסטיקה וביולוגיה, ומיד בתום התואר השתלבתי בחברת אלברט, בה אני עובדת כבר כמעט שש שנים.

משפחה: נשואה לאלון וביחד אנחנו מגדלים כלבה אהובה העונה (רוב הזמן) לשם שיקסע.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
אני מאוד אוהבת לפתור בעיות, מכל סוג שהוא. בתעשייה שלנו יש הרבה חוסר יעילות, בזבוז של זמן וכסף והמון התבססות על יכולות אישיות, וזה בדיוק מה שאלברט בא לפתור. המוצר של אלברט מאוד מעניין, כי הוא מצד אחד חוסך למנהל הקמפיינים את העבודה הידנית, ובכך מאפשר לו להתמקד בהחלטות אסטרטגיות, ומצד שני מבסס את ההחלטות שלו לא רק על אינפוטים מהלקוחות דרך המערכת, אלא גם על אלגוריתמים שמעבדים את הנתונים בזמן אמת כדי לתת ללקוחות שלנו את התמורה הטובה ביותר לכסף אותו הם משקיעים בקמפיינים שלהם.

היכולת שלנו לתת מענה לבעיות של התעשייה בכל העולם באמצעות טכנולוגיה שמבוססת על ניתוח נכון של נתונים ועבודת פרודקט ופיתוח נכונה היא מה שאני אוהבת במה שאנחנו עושים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
אני חושבת שלאורך כל החיים יש הרגלים ותפישות שמנחילים לנו בנוגע לנשים לעומת גברים, ולכן באופן לא מודע כולנו משקפים אותם, בפרט במקום העבודה, כלפי עצמנו ואחד/ת כלפי השני/ה. אני התחלתי להיות מודעת לזה רק בשנים האחרונות, בעקבות משפט שמישהו אמר לי בלי לשים לב והאיר את עיניי. מאז אני שמה לב כמה נשים נעדרות בראש ההיררכיה של ארגונים, כמה מעט נשים מגיעות למקצועות פיתוח, כמה הבדלים יש באופן בו נשים מציגות את עצמן בראיונות עבודה או באופן שבו הן מבקשות העלאה בשכר (אם הן מעזות). אני רואה איך נשים חוששות מעימותים, איך אותה התנהגות בדיוק אצל אישה תחשב כ'עוקצנות' ואצל גבר תחשב כ'סמכותיות', ואיך אישה צריכה להתאים את עצמה לשיח בחדר מלא בגברים.

אני לא מייחסת את זה לאפליה, ואני לא חושבת שיש לאנשים כוונות רעות, זה נובע מהחינוך שכולנו קיבלנו עוד כילדים ויכול מאוד להשתפר מהעלאת רמת המודעות בקרב נשים וגברים כאחד במקומות בהם יש חוסר שוויון.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה?
לא נתקלתי באפליה מכוונת. נתקלתי באמירות והתנהגויות לא מודעות, שמשקפות תפישה שונה לגבי גברים ולגבי נשים. לשמחתי, יש מודעות רבה לנושא בקרב ההנהלה הבכירה באלברט (המורכבת רובה מגברים), ולכן הם מאוד מעודדים פעילויות להעצמת העובדות בחברה. הקמנו בשנה שעברה פורום נשים באלברט. אנחנו נפגשות פעם בחודש ועוסקות בדילמות ואתגרים שאנחנו חולקות מעצם היותנו נשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים