נשים ומחשבים: מיכל שרייבר, ריסקיפייד

לרגל יום האישה הבינלאומי אנחנו, באנשים ומחשבים, מציגים לכם לאורך החודש הנוכחי נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מיכל שרייבר, אחראית על אוטומציה של מערכות שיווק בריסקיפייד

מיכל שרייבר, אחראית על אוטומציה של מערכות שיווק בריסקיפייד. צילום: שרל'ה גור לביא

שם: מיכל שרייבר.

תפקיד: אחראית על אוטומציה של מערכות שיווק בריסקיפייד – חברה שפיתחה פלטפורמה לאימות זהות מבצעי עסקות אי קומרס. במסגרת התפקיד אני אחראית על הטמעת תהליכים עסקיים ומערכות הקשורות אליהם, במטרה לייעל תהליכי שיווק ומכירות.

ותק בתפקיד: ארבעה חודשים. אני עוסקת בתחום בשלוש שנים האחרונות.

תפקידים קודמים: בכל תפקידיי הקודמים עסקתי באוטומציה ובאופטימיזציה של תהליכים ומערכות הקשורים לצוותים שפונים ללקוחות בכלל, ולצוותי שיווק ומכירה בפרט.

השכלה ושירות צבאי: אני בעלת תארים ראשון ושני במדעי החברה (תקשורת ויחסים בינלאומיים) מהאוניברסיטה העברית. בצבא שימשתי ימאית גוררת בחיל הים.

משפחה: נשואה + כלבה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הגעתי לעולם ההיי-טק די במקרה. סיימתי את התואר השני וחיפשתי תחום שאוכל ליישם בו את הכלים שרכשתי בתואר – חשיבה ביקורתית, איתור בעיות, ניתוח של פתרונות אפשריים וכדומה. לאחר שהגעתי לתפקיד הראשון, למדתי להכיר טוב יותר את התפקידים והמחלקות השונות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שאין אפליה מובנית, במובן שאנשים יושבים בחדר ומתכננים איך להפלות נשים ולמנוע מהן תפקידים בכירים. יחד עם זאת, ההיי-טק הוא עדיין תעשיה שנשלטת באופן מובהק על ידי גברים וככזאת, המערכת בנויה בצורה שמקלה על גברים להתקדם בה. בין אם מדובר בחוקים כמו חופשות לידה ובין אם בסיטואציות "רכות" יותר כגון חלוקת משימות ושיתוף ידע.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? האפליה בהיי-טק לא מובנית באופן שבו לא יגייסו נשים באופן מובהק לתפקיד כלשהו כי הוא "גברי", אלא היא באה לידי ביטוי באמירות ובהתנהלות באזורים ה-"אפורים". אני מקווה שהעלאה של הנושא למודעות תעזור לצמצם את זה ואת הפער הקיים בין גברים לנשים בתעשייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים