נשים ומחשבים: אור לוקאי כהן, ביטקס

לרגל יום האישה הבינלאומי אנחנו, באנשים ומחשבים, מציגים לכם לאורך החודש הנוכחי נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אור לוקאי כהן, סמנכ"לית בביטקס

אור לוקאי כהן, סמנכ"לית בביטקס. צילום: ניר חפץ

שם: אור לוקאי כהן.

תפקיד: סמנכ"לית בביטקס, שמציעה פלטפורמה לחישוב מס על פעילות במטבעות דיגיטליים.

ותק בתפקיד: שנה וחצי, החל מיום הקמת הסטארט-אפ.

תפקידים קודמים: סמנכ"לית במשרד רואי חשבון.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בתקשורת, תואר שני במדיניות ציבורית ותואר ראשון נוסף במשפטים. שירות צבאי בדובר צה"ל.

משפחה: נשואה+1.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הרצון לגשר על הפער בין הכלכלה המסורתית לעולם הטכנולוגי המודרני ולהיות חלק מהמהפכה הכלכלית הבאה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שלנשים יש קושי גדול יותר לקבל את ההחלטה להיכנס למסלול של קריירה מוכוונת קידום מקצועי, על כל ההשלכות של המסלול הזה, שהן, בין השאר, להישאר עד מאוחר במשרד, לעבוד גם בלילות ובסופי שבוע, ולטוס לחו"ל לצרכי עבודה. ההחלטה הזו, אצל הרבה נשים, כרוכה בהמון רגשות אשמה, בלחצים חברתיים, לפעמים גם מצד המשפחה המורחבת, ולצערי גם מצד נשים אחרות. אלה דברים שגברים לא חווים, וזוהי החלטה מאוד לא פשוטה בשביל אישה. לכן, יש קושי לאישה לבחור בהתחייבות הזו של תפקיד בכיר בתעשייה.

אולי היה לי מזל באופן אישי, אבל מהניסיון שלי, ברגע שאישה מחליטה לבחור במסלול הזה והיא שלמה עם ההחלטה הזו ומוכנה לשלם את המחיר, שבעולם שלנו הוא גבוה, אני לא רואה כל סיבה להפלות אותה מול גבר שנותן בדיוק את אותה התפוקה ומבצע את אותו התפקיד.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה? הרגשתי בזה, אבל לא בהכרח מגברים. בכלל, אדם בעמדה בכירה שיתנהג באופן שמפלה, מקטין את הסביבה או לא ראוי הוא אדם קטן וחסר ביטחון – זה לא משנה אם הוא גבר או היא אישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים