נשים ומחשבים: תהל פורטנוב, טלדור

לרגל יום האישה הבינלאומי אנחנו, באנשים ומחשבים, מציגים לכם לאורך החודש הנוכחי נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: תהל פורטנוב, טכנאית תקשורת ואחראית TAC בטלדור

תהל פורטנוב, טכנאית תקשורת ואחראית TAC בטלדור. צילום: טטיאנה טנסקי

שם: תהל פורטנוב.

תפקיד: טכנאית תקשורת ואחראית TAC (ר"ת Technical Assistance Center) בטלדור.

ותק בתפקיד: 4.5 שנים.

תפקיד קודם: מהנדסת תקשורת בסלקום.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בהנדסת תוכנה וניהול תעשייתי. לא שירתתי בצבא.

משפחה: גרושה+1.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד התעניינתי בפן הטכני של הדברים. התחלתי את דרכי בלימודים להנדסאית תוכנה במכללת אריאל (כיום אוניברסיטת אריאל) והמשכתי לתואר ראשון בהנדסת תוכנה במכללה האקדמית אפקה בתל אביב. בזמן שניסיתי להתקבל ללימודי התואר הראשון התקבלתי לעבודה בסלקום, בתכנון רשת אלחוטית, ומשם התחלתי את הדרך בתחום הטכנולוגיה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? לא. לדעתי, התחום לא בנוי כל כך לנשים, בעיקר בגלל עבודות בשעות הערב המאוחרות והלילה, כי רוב השינויים והתחזוקה שאנחנו יכולים לבצע בלי לפגוע במשתמשי הטכנולוגיה הם בשעות אלה. כל עוד מדובר באישה צעירה, כלומר – לפני שיש לה משפחה וילדים, התחום בהחלט יכול להתאים. אני, אישית, עזבתי את מקום עבודתי הקודם אחרי חופשת לידה בעיקר בגלל הסיבה הנ"ל. טלדור נתנה לי הזדמנות להמשיך לעבוד בתחום שאני אוהבת, בהתייחס לסיבות האישיות שלי.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה? לא, אם כי הרגשתי את הסטראוטיפ שלפיו תחום הטכנולוגיה הוא תחום של גברים ולאישה קצת יותר קשה להוכיח את נוכחותה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שרון

    כל כך יפה לראות נשים בתחום הזה ,במיוחד בתהל בעלת החן והרוגע שהיא מעניקה ללקוחותיה

אירועים קרובים