אילו סטארט-אפים סיימו את האקסלרטור למגזר החרדי?

הגנה על תשתיות מים מפני התקפות סייבר, מערכת הגנה חכמה למניעת גניבות רכבים ואפליקציה למשטח גרון - הסטארט-אפים שסיימו את האקסלרטור של קמא-טק כבשו את קמפוס גוגל לסטארט-אפים

12/03/2019 17:38
פרופ' יוסי מטיאס סגן נשיא גוגל העולמית ומנהל מרכז הפיתוח של גוגל בישראל ומשה פרידמן, מייסד ארגון קמא-טק.. צילום: רלי כהן קיבק

שמונה מבוגרי האקסלרטור של קמא-טק לקידום חרדים בענף ההיי-טק הציגו היום (ג') את מיזמיהם בפני משקיעים ונציגי חברות מובילות באירוע סיכום התכנית שנערך בקמפוס גוגל לסטארט-אפים בתל אביב.

באירוע נכחו גם טרי דיווידסון, סגן שגריר ארצות הברית בישראל, פרופ' יוסי מטיאס סגן נשיא גוגל העולמית ומנהל מרכז הפיתוח של גוגל בישראל ומשה פרידמן, מייסד ארגון קמא-טק.

תכנית האקסלרטור של קמא-טק היא ייחודית שסיימה השנה את המחזור הרביעי. שמונה חברות הסטארט-אפ של היזמים והיזמיות החרדים נבחרו באמצעות סינון קפדני על-ידי וועדה של כ-30 משקיעי הון-סיכון, ומתוך מאות סטארט-אפים שהגישו מועמדות.

פועלים במגוון רחב של תחומים

המיזמים שהציגו פועלים במגוון רחב של תחומים, החל מחדשנות בעולם האבחון הרפואי, לצד פיתוח פלטפורמות עסקיות לנדל"ן מסחרי, ביטוחי חיים, חקלאות, תחבורה ועוד.

בין המיזמים שהציגו נמנים CAMDOC -אפליקציה שמאפשרת אבחון רפואי מיידי על-ידי צילום גרון המטופל; yieldsApp – אפליקציה לאבחון מחלות וטפילים על גידולים חקלאיים; מניבים ישראל- שוק מסחר לנדל"ן להשקעה; Green box – פלטפורמה לניהול ותפעול מידע של יצרני מזון וספקים למוסדות חינוך; Winfluence – שוק מסחר לחיבור ידוענים מול אתרי תוכן ומכירות; TAKEOVER– מערכת לשליטה מרחוק על רכבים ומניעת גניבתם.

CAMDOC . צילום: רלי כהן קיבק

CAMDOC . צילום: רלי כהן קיבק

סטארט-אפים נוספים שהציגו באירוע הם CYWAT – סנסורים לשליטה במים עירוניים והגנה עליהם מפני אפשרות של תקיפות סייבר; IDEEZA – פלטפורמה לניהול ייצור מייקרים; ו-LIST – פלטפורמת מרקט פלייס לשוק ביטוחי החיים השניוניים בארצות הברית/

לדברי פרידמן, המשמש גם כמנכ"ל קמא-טק, "כשהתחלנו את תכנית היזמות ואמרנו שאנחנו רוצים לשלב חרדים בהיי-טק אמרו לנו אין שום סיכוי, זה לא יעבוד. מישהו אמר לי שהסיכוי שחרדי יקים סטארט-אפ שווה לסיכוי שחילוני יכתוב פירוש רש"י. אבל העזרה האדירה שאנחנו מקבלים מתעשיית ההייטק, והכשרון הרב שיש בקרב היזמים והיזמות בהקהילה החרדית, מאפשרים לנו לצמוח ולהגיע להישגים כל פעם מחדש. הישגים שעד לפני כמה שנים היו נשמעים דימיוניים. לפני כמה שנים לא היו בכלל סטארט-אפים חרדים, היום יש לנו מאגר של 1,300 יזמים שפנו אלינו"

לדברי פרופ' מטיאס, "בינה מלאכותית ולימוד מכונה הן הטכנולוגיות שהיום משנות את העולם. יש לנו פרויקט בגוגל שהחל לפני מספר שנים. זיהוי בעיית ראייה של חולי סכרת, המצויים בסיכון גבוה יותר לחלות במחלה זו. מדובר במחלה שאם לא מאפיינים אותה מראש היא יכולה לגרום לעיוורון ורבים סובלים ממנה. בעיה נוספת היא שאין מספיק רופאים בתחום. לפני מספר שנים התחלנו פרויקט המאפשר לראות את הרשתית ולזהות בזיהוי מוקדם מי שחולה במחלה. פותחה תוכנה שיודעת לזהות ברמה דומה למה שפאנל מומחים יכול. זו דוגמה לשימוש בבינה מלאכותית על מנת לסייע לפתור בעיות אמיתיות של אנשים".

פרופ' מטיאס הוסיף ואמר כי "דוגמה אחרת הנה עבודה שאנו מקדמים לפיתוח יכולת חיזוי שיטפונות באמצעות בינה מלאכותית. כך ניתן יהיה להתריע אנשים להתפנות ממקום שנחזה כי יהיה בו שיטפון בזמן מספיק לפינוי אנשים. יש לכך השפעה עצומה על האנושות".

לדבריו, הסטארט-אפים כמו אלו שהציגו באירוע בעלי תפקיד חשוב בקידום הטכנולוגיה לעשיית טוב מסוג זה ואחרים. "גוגל לא יכולה לפתור את כל הבעיות ואנו גם לא יודעים על כולן. כל סטארט-אפ קטן יכול לתת את הפתרון הנכון והוא מהווה פוטנציאל ובסיס למשהו שיכול לגדול למשהו משמעותי וגדול. מה שמלהיב בטכנולוגיה ויזמות של היום הוא שזה פתוח לכולם. כל אחד יכול לזהות בעיה, להקים מיזם ולמצוא פתרון ולכן יש לוודא שההזדמנות הזו פתוחה לכולם, על כלל המגזרים".

לדברי דיווידסון, ראש מדור הדיפלומטיה הציבורית בשגרירות ארצות הברית, "חדשנות ויזמות הן סימני ההיכר של החברות האמריקניות והישראליות. העולם נראה לארצות הברית ולישראל לרעיונות חדשים, מודלים חדשים. אנחנו גם מאמינים בכוחה של חברה מגוונת, שבה אנשים מכל רקע אתני, דתי ותרבותי תורמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים