נשים ומחשבים: סוניה פיסרב, Energy team

לרגל יום האישה הבינלאומי אנחנו, באנשים ומחשבים, מציגים לכם לאורך החודש הנוכחי נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: סוניה פיסרב, מנהלת יחידת הייעוץ ב-Energy team

סוניה פיסרב, מנהלת יחידת הייעוץ ב-Energy team. צילום: יח"צ

תפקיד: מנהלת יחידת הייעוץ ב-Energy team.

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: שני תפקידי ראשת מדור טכנולוגי באגף התקשוב ו-Account manager בתחומי תוכנה בסיסטמטיקס.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בהנדסת מערכות תקשורת מאוניברסיטת בן גוריון, במסגרת העתודה האקדמית, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. שירתתי במשך תשע שנים באגף התקשוב של צה"ל.

משפחה: נשואה ל-ויטלי, אימא ליואב ונעמי.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? בגיל 17, בעקבות הרצון להתקבל לעתודה האקדמית ,לקחתי הימור על התחום הטכנולוגי. ההימור בהחלט הוכיח את עצמו ואני לא רואה את עצמי עוסקת בתחום אחר.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? האפליה היא לא מודעת, אך לנשים יש קשיים שלא קיימים לרוב לגברים. על קורות חיים של נשים תמיד מסתכלים במבט יותר בוחן, בודקים את הגיל שלה, מנסים להבין את כמות הילדים שיש לה וצופים שבגלל זה היא תעבוד פחות שעות מגבר. אישה צריכה להוכיח את עצמה הרבה יותר על מנת להגיע למעמד שגבר מקבל.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה? באחד הראיונות שעברתי בשנים האחרונות המראיין הדגיש מאוד את העובדה שמדובר בחברה "גברית", שבה לאישה יהיה מאוד קשה להתקבל כברת סמכות. כמובן שלא התקבלתי למקום זה. בנוסף, פעמים רבות, כשאני מתקשרת ללקוח בפעם הראשונה, הוא מניח שאני המזכירה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים