ההיי-טקיסט מטייל בארץ המגף: כל הדרכים מובילות לרומא

הפיאצות, הכנסיות, הוותיקן וכמובן האוכל - סיור עם חברת הדרכים ברומא בכל הטוב שיש לבירה האיטלקית להציע

ההיי-טקיסט המטייל

רומא נחשבת לאחת מערי הבירה הציוריות והיפות בעולם. עיר אלגנטית ופוטוגנית, שמזמנת למבקריה היסטוריה עשירה ומרתקת, אווירה רומנטית עם אינספור מבנים, מזרקות, מוזיאונים ומונומנטים, וכמובן – בתי קפה עמוסי ארומה ומסעדות על טהרת המטבח האיטלקי שקשה לעמוד בקסמיו…

הדרכים ברומא. צילום: אלנה אברן

הדרכים ברומא. צילום: אלנה אברן

סיורי קונספט: לחוות את רומא קצת אחרת

חברת הדרכים ברומא, המנוהלת על ידי נתי וחני חמווי, זוג ישראלים שהשתקעו לפני שנים אחדות בעיר, מזמינה את המטיילים לחיות למשך מספר ימים את היופי, ההיסטוריה, הטעמים, הריחות והקולות של רומא, בסיורים בעברית או באנגלית. הסיורים שמציעה החברה, כוללים עצירה בכל האתרים המוכרים שהם בבחינת מאסט, וגם באלו שפחות – פינות קסם חבויות ומחתרתיות שרק המקומיים מכירים. מבין סיורי הקונספט: סיור קולינארי, סיור במוזיאוני הוותיקן, סיור לילי פנורמי, סיור מורשת יהודית, סיור כיכרות ומזרקות, סיורי צילום, סיורי סגווי ועוד.

סיורים קולינריים על טהרת המטבח האיטלקי

הנוכחות הגבוהה של עולם המטבח בלב הפריים-טיים הטלוויזיוני הפכה רבים ל-"פודיז'" והביאה לעליה בביקוש לסיורים קולינריים – הדרך הטעימה והנכונה לחוות את איטליה.

הקולינריה האיטלקית מצטיינת באיכות גבוהה, תודות לתוצרת המקומית המשובחת בשילוב התשוקה לאוכל. האכילה ברומא היא חוויה מהנה, ואפשרות בידור בפני עצמה. בערבי הקיץ מפוזרים שולחנות על כל מדרכה ופיאצה, בין רוכלי פרחים ונגני רחוב. הסועדים יושבים שעות ארוכות ונהנים מהתחביב הפופולרי – צפייה בעוברים ושבים (תוך אכילה).

אוכל בדרכים ברומא. צילום: אלנה אברן

אוכל בדרכים ברומא. צילום: אלנה אברן

כל אחד מרובעי העיר מתאפיין בתענוגות קולינריות משלו, אך קיימים אזורים הידועים יותר מאחרים כמעוז של המטבח הרומאי, כשמנגד עומדות להן חשופות "מלכודות תיירים" רבות! את הצלחתה של הקולינריה האיטלקית-רומאית יש לזקוף להרבה יותר מ-'פסטה, פיצה וגלידה' וגם באלו יש הרבה יותר ממה שהתייר הממוצע מכיר.

הסיורים מורכבים ממספר תחנות טעימה, וממעבר בין אתריה של רומא, כשמאחוריהם סיפורים הקשורים בגסטרונומיה מקומית. בצד האוכל האיטלקי הקלאסי, נהנים המסיירים גם מטעימות של יין מחבל לאציו, קפה עם טוויסט אלכוהולי, ביקור במעדניה קטנה עם מוצרי איכות איטלקיים ועוד.

סיור של חברת "הדרכים ברומא". צילום: אלנה אברן

סיור של חברת "הדרכים ברומא". צילום: אלנה אברן

דרישת הסף: חובה להגיע לסיור על בטן ריקה

"סיור קולינרי מעניק למשתתפים מזכרות ללא תאריך תפוגה, כאלו שיכנסו הישר למטבח הביתי ויהפכו לחלק מרפרטואר הבישול והאפייה המשפחתי", מסבירים נתי וחני. "אחרי תקופה שבה נוכחנו לגלות כי יש עניין רב במטבח האיטלקי, חיפשנו את הדרך הטובה ביותר לממש את סקרנותו של המטייל. לכן, רקחנו סדרת סיורים קולינריים וסדנאות בישול מקצועיות, בהדרכת שפים מקומיים ובליווי תרגום לאנגלית או עברית, המותאמים לחוויה משפחתית או לקבוצות מאורגנות. ערך המשפחתיות הוא מאוד משמעותי עבורנו, והיה לנו חשוב לתת לו מקום ומשקל בתמהיל שירותי התיירות שאנו מציעים", הם מציינים. בסדנאות הבישול למשפחות מטיילות, לומדים בני המשפחה להכין ביחד פיצות, פסטות וקינוחים, בחוויה ייחודית, מגבשת וטעימה.

סדנאות המתאימות לקבוצות, ובהן קבוצות מחברות היי-טק וארגונים, משלבות פעילות של העשרה, גיבוש וטעימות, כאשר ניתן להזמין סדנאות דבהן משתתפי הקבוצה מבשלים באופן פעיל, ולחלופין לצפות בעבודתו של שף מקומי. הסדנאות כוללות ארוחת ערב איטלקית מפנקת.

מעבודה בשגרירויות לסיורים אורבניים עם תיירים מישראל

לאחר שש שנים של עבודה בצמוד האחד לשנייה, סביב העולם בשגרירויות ישראל, ביניהן צ'ילה, תורכיה ואיטליה, החליטו בני הזוג נתי וחני חמווי, לתקוע יתד ברומא עם שני ילדיהם, מתוך אהבה אמיתית למקום ומתוקף ההזדמנות להתחיל חיים אחרים כעצמאיים.

ברומא התחילו בפרק חיים חדש, בקצב אחר, חיים של למידה בלתי פוסקת של המקום החדש. עם הזמן הבינו שהדבר הנכון הוא לשתף את המטיילים הפוקדים את העיר, ולתת להם נקודת מבט של מקומי. רומא היא ללא ספק האהבה הגדולה של הזוג, והם חולקים אותה עם התיירים הישראליים. נתי למד הדרכה בעיר, לימודי סומאלייה, קורס מדריכי חו"ל במשרד התיירות ומורה דרך. בשנת 2014 הקימו את "הדרכים ברומא" ומאז הם סובבים סביבו 24/7 ב"עשיה והשקעה בלתי פוסקת", הם מעידים בסיפוק.

לאתר הדרכים ברומא לחצו כאן.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים