רוב בעלי העוזרים הקוליים משתמשים בהם לשאלות "בשביל הפאן"

סקר שערכה אדובי מצא שמספר המשתמשים באלקסה, סירי וחבריהן אמנם גדל, אבל רובם מפטפטים אתם בשביל הכיף ולא עושים בהם שימושים יותר רציניים ● חלק גדול מהמשיבים מעוניינים לראות את העוזרים הקוליים במכשירים חכמים נוספים

אלקסה. צילום: יח"צ

הנתון הבא ללא ספק מרשים: כ-53 מיליון אמריקנים מחזיקים לפחות ברמקול חכם אחד ובעוזר קולי חכם אחד. מחקר חדש של אדובי מגלה את השימוש הרווח שלהם בטכנולוגיה החדשנית והמתקדמת: יותר מ-50% מהמשתמשים עסוקים בעיקר בהטחת שאלות ותהיות בסירי, אלקסה, קורטנה או ב-Google Assistant שלהם – העוזרים הקוליים המאיישים את הרמקולים הללו, ועושים זאת בעיקר לצרכי "פאן".

אדובי סקרה יותר מ-1,000 צרכנים בארצות הברית בסוף ינואר – כחודש לאחר שמשתמשים רבים קיבלו או קנו רמקול חכם בתקופת החגים של סוף השנה האזרחית. תוצאות המחקר התפרסמו לפני ימים אחדים.

השימושים הפופולריים ביותר במכשירים הללו, לצד ה-"פאן", הם לכוון שעון מעורר או התראות, לבדוק חדשות ולחפש באינטרנט. אבל בכל הנוגע בקניות ברשת – אותו עניין פעוט שאמזון, למשל, הייתה שמחה לו היה מתרחש יותר בזכות עזרתה של אלקסה שלה – רק 26% מהנשאלים טענו כי הרמקול החכם סייע להם בכך. מדובר בירידה לעומת 30% בסקר האחרון שביצעה אדובי בנושא בחודש אוגוסט.

על פי הדו"ח האחרון, 36% מהנשאלים מחזיקים ברמקול חכם, לעומת 32% בסקר שבוצע בקיץ. שלושת רבעי משתמשים ברמקול החכם "לפחות באופן יומי" או "מספר פעמים ביום" – עלייה לעומת 71% בסקר הקודם. מבחינה דמוגרפית, 43% מבעלי הרמקולים החכמים הם גברים, בעוד ש-29% מהם אלה נשים. בחלוקה לקבוצות גיל שונות, 47% מבני 35-54 היו בעלי רמקולים חכמים, לעומת 40% מבני 18-34, 37% בגילאים 55-64 ורבע מבני ה-65 ומעלה.

השימוש בעוזרים הקוליים מצטייר אצל רבים בעיקר כמסייע לצרכי קשקשת ברשת. אלא ש-5% מהנשאלים דיווחו על שימוש יותר רציני במכשור – ניהול ענייניהם הכספיים. מדובר בירידה משמעותית לעומת 13% באוגוסט האחרון. מסתבר גם כי לא הרבה אנשים משתמשים בעוזרים הקוליים שלהם בכדי לחפש מלונות או טיסות – רק 11%, ומעטים נעזרים בהם בכדי להזמין אוכל הביתה – 14%.

42% רוצים עוזרים קוליים בטלוויזיה

עד 2023 אמור השימוש במכשור החכם לבית לגדול פי שלושה ולכן, מעניין לדעת מה צפוי לנו בתחום בהמשך הדרך. לצורך כך נשאלו הנסקרים בנוגע לצרכים ולרצונות שלהם לעתיד לבוא – 42% מהנשאלים רוצים סיוע מבוסס קול שיכנס גם לטלוויזיות שלהם, 29% מעוניינים שהעוזרים הקוליים ייכללו במנגנוני המכונית שלהם, 29% באמצעי החימום הביתיים ו-28% – בתאורה של הבית.

הסיוע הקולי נמצא גם ככזה שיכול לקדם רכישות של טלוויזיה ורמקולים: 32% השיבו כי גורם זה הוא משמעותי כשהם קונים טלוויזיות ו-42% חושבים על כך בנוגע לרמקולים. בכלל, 38% מהצרכנים שנסקרו מאמינים שרמקול חכם עם מסך מגע יעשה את החוויה לטובה יותר.

מעניין לציין ששניים מכל חמישה צרכנים שנסקרו דיווחו שפרסום קולי ברמקולים החכמים מייצר אצלם יותר מעורבות מבאנרים מסורתיים או מפרסום בטלוויזיה. מספר משיבים דומה טען שהפרסומות הקוליות פחות פולשניות מהאחרות.

מדובר בחדשות טובות עבור גוגל ואמזון, שעומדות מאחורי הרוב המכריע של הרמקולים החכמים שנמכרו אשתקד. מחקר של Strategy Analytics מצא כי המכירות של המכשירים הללו הגיעו לשיא של 86.2 מיליון יחידות ברבעון הרביעי של 2018.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים