סטארט-אפים למען בני הגיל השלישי

"מרבית הקשישים מזדקנים בביתם, והטכנולוגיה יכולה להעצים אותם, את בני משפחותיהם ואת מטפליהם", אמרה עומרי בורל, מנכ"לית משותפת ומייסדת TechForGood, באירוע שיועד לסטארט-אפים שמפתחים פתרונות לדור המבוגר

הטכנולוגיה למען האזרחים הוותיקים והקשר הבין דורי. צילום אילוסטרציה: BigStock

"מרבית הקשישים מזדקנים בביתם, והטכנולוגיה יכולה להעצים אותם, את בני משפחותיהם ואת מטפליהם", כך אמרה עומרי בורל, מייסדת ומנכ"לית משותפת של TechForGood, באירוע שבו הציגו סטארט-אפים שמפתחים פתרונות טכנולוגיים שמיועדים לפתור בעיות של הגיל השלישי.

במסגרת האירוע, שהתקיים אתמול (ב'), נחשפו הפתרונות של חברות שמשתתפות בחממת AEON. החממה נוסדה על ידי TechForGood ועמותת הסיעוד מטב, שמעסיקה יותר מ-20 אלף מטפלים שנכנסים לבתיהם של יותר מ-20 אלף קשישים. היא החלה לפעול לפני כשנה ולא מכבר הצטרפו אליה קימברלי קלארק ובנק לאומי.

אחת החברות יוצאות החממה היא iSavta של היזם אריק כבירי. החברה פיתחה זירה שבה אפשר להשיג עובדים סיעודיים כשצריך פתרון מהיר. "בעזרת החממה החברה התקדמה משמעותית, גייסה השקעה וממש בימים אלה מתחילה את פעילותה בחו"ל", אמרה בורל.

עומרי בורל, מייסדת ומנכ"לית משותפת של TechForGood. צילום: ראובן קפוצינסקי

עומרי בורל, מייסדת ומנכ"לית משותפת של TechForGood. צילום: ראובן קפוצינסקי

היא ציינה כי החממה מתמקדת בשלושה תחומים: מתן פתרונות טכנולוגיים לסיוע במקצוע השוחק של הטיפול הסיעודי; הנגשת מידע ומוצרים לקשישים, שמסייעים להם להזדקן בבית בכבוד ולקבל גישה לשירותים רפואיים, לפעילויות פנאי והתנדבויות; וטכנולוגיה שמסייעת לשמור על הקשר הבין דורי. "הטכנולוגיה לא יכולה להחליף את האנשים שמקיפים את הקשיש, אבל בהחלט יכולה להיות אמצעי שמקל על התקשורת ועל שימור מעגלי החיים", אמרה בורל.

"הטכנולוגיה – לשיפור רמת החיים של הקשיש"

המחזור הראשון של החממה הסתיים לא מכבר וניתן עדיין להגיש מועמדות להשתתפות במחזור השני שלה. ההכרזה על זהות החברות שישתתפו בו תתקיים בחודש מאי.

לדברי עידו בנימין, מנהל הפיתוח העסקי-חברתי של מטב, העמותה נוסדה לפני שישה עשורים – ומתאימה את עצמה לעידן החדש. "מה שמנחה אותנו זה ההבנה שתחום הזקנה הולך ומשתנה, וטכנולוגיה יכולה להוות כלי שמסייע לנו לתת שירות טוב יותר לאזרחים הוותיקים ולבני המשפחה שלו, שהם המטפלים העיקריים, לפני המטפלים המקצועיים", הוסיף.

"באמצעות כלים טכנולוגיים אנחנו מנסים לשפר את רמת החיים של הקשיש ולסייע לנו לתת שירות טוב יותר", אמר בנימין. "אנחנו עושים זאת באמצעות פיתוח של טכנולוגיות בעצמנו או עם יזמים חיצוניים". כדוגמה הוא הביא אפליקציה שפיתחה העמותה שמאפשרת לבני המשפחה של הקשיש לדעת מתי המטפלת נמצאת בבית, וכן לקבל הודעות וליצור קשר עם העובדת הסוציאלית. כמו כן, היא ביצעה פיילוט עם יזמים שאינם ממטב עצמה לשימוש בטכנולוגיות שמסייעות להתמודד עם דמנציה במרכזי יום לתשושי נפש.

"הקמנו את החממה ביחד עם TechForGood מתוך הבנה שהטכנולוגיה היא כלי משלים ומסייע עבורנו. חשוב לציין שזה לא כלי מחליף, כלומר – אין טכנולוגיה או רובוט שיכולים להחליף חיבוק, מגע, שיחה או חיוך. לכן, אנחנו פועלים בשני ערוצים מרכזיים – האנושי והטכנולוגי", סיכם בנימין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים