מגן דוד אדום חנך את מוקד ההצלה הלאומי – והטכנולוגי

המוקד בקריית אונו כולל טכנולוגיות שמאפשרות רציפות תפקודית לצורך מתן מענה לכל תרחיש חירום, שליטה ובקרה על המתרחש בשטח, העברת נתונים בזמן אמת לבתי החולים ואיתור מיקום הנפגעים

מימין: מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, ושר האוצר, משה כחלון, בטקס השקת מוקד ההצלה הלאומי של הארגון. צילום: דוברות מגן דוד אדום

מגן דוד אדום חנך אתמול (ב') את מוקד ההצלה הלאומי החדש, שהוקם בקריית אונו, וכולל טכנולוגיות מתקדמות. הטקס התקיים בנוכחות שר האוצר, משה כחלון, מנכ"ל מד"א, אלי בין, ח"כ מירב בן ארי, סגן וממלא מקום ראש עיריית קריית אונו, רון מלכה, ובכירי מד"א.

מוקד החירום הלאומי של מגן דוד אדום, שהוקם בהשקעה של כמה מיליוני שקלים, מפקח בזמן אמת על כלל הפעילות המבצעית של הארגון, אחראי על הפיקוח והבקרה על המענה הרפואי, וכן על ניהול מערך המענה לכלל תרחישי החירום בישראל. המוקד מוגן לכל תרחישי החירום (כולל אב"כ) והוטמעו בו טכנולוגיות חדישות, שמאפשרות רציפות תפקודית לצורך מתן מענה לכל תרחיש חירום. במגן דוד אדום אומרים כי מדובר בשיפור עצום של השירותים החיוניים הניתנים לאזרחים, ובשילוב היכולות הטכנולוגיות המתקדמות עבור אזרחי ישראל בשעות חירום.

המוקד מאויש על ידי חובשים ופראמדיקים, שעושים שימוש במערכות הטכנולוגיות לביצוע פעולות מצילות חיים עוד לפני שהאמבולנס מגיע למקום האירוע. הטכנולוגיות שהוטמעו במוקד פותחו כולן על ידי מגן דוד אדום, ומאפשרות שליטה ובקרה על המתרחש בשטח, העברת תמונת מצב ונתונים רפואיים של החולים לבתי החולים, העברת ויזואליה מהשטח בזמן אמת, אפליקציה המאפשרת את איתור מיקום הנפגעים בזמן אמת ועוד.

עוד הוקם במוקד, לצורך אימון נהגי האמבולנס, סימולטור המדמה נהיגה ברכב החירום, כולל תנאי השטח והאמצעים העומדים לרשותם בדרכם לאירוע החירום.

שר האוצר, משה כחלון, "נוהג" באמבולנס הסימולטור במוקד ההצלה הלאומי של מגן דוד אדום. צילום: דוברות מגן דוד אדום

שר האוצר, משה כחלון, "נוהג" באמבולנס הסימולטור במוקד ההצלה הלאומי של מגן דוד אדום. צילום: דוברות מגן דוד אדום

בין אמר כי "זהו מוקד ההצלה הלאומי הראשון מסוגו בישראל. מגן דוד אדום נמצא בתנופה אדירה מבחינה מבצעית, טכנולוגית ואנושית. לאתגרים הניצבים בפני הארגון אין אח ורע בעולם. אנחנו מקווים שההשקעה בארגון ההצלה תהיה נר לרגליהם של כלל נבחרי הציבור".

השר כחלון ציין ש-"גוף כמו מגן דוד אדום חייב לקבל את הסיוע הרב ביותר. כל אזרחי ישראל הנקלעים למצב חירום נעזרים במגן דוד אדום ומפקידים אצלו את חייהם. מדובר במהפכה מקצועית וטכנולוגית שעובר מגן דוד אדום, ובתהליך שמציב את ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל בקדמת הבמה הבינלאומית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים