קמפיין מימון המונים: הצילו את פסטיבל הקולנוע הגאה

לאחר שנקלע לקשיים, פנה הפסטיבל היחיד בארץ לסרטים להט"ביים לאינטרנט, כדי להבטיח את המשכת קיומו ● מדובר בפסטיבל שמתקיים בכל חודש יוני ומהווה אחת הבמות היחידות בארץ להצגת תרבות להט"בית ● בינתיים נתרמו 53% מהסכום המיועד

יהיה פסטיבל? אילוסטרציה: BigStock

קמפייני מימון המונים באינטרנט הם כלי מצוין ליזמים שרוצים לגייס כסף כדי לפתח את המוצר שלהם, אבל גם למטרות חברתיות. קמפיין שעלה באחרונה להדסטארט מבקש מהציבור לעזור כדי להציל את פסטיבל הקולנוע הגאה, שמציג סרטים להט"ביים כבר 14 שנים. הקמפיין צפוי להיסגר בעוד ארבעה ימים ועד לכתיבת שורות אלה הושגו 53% מהסכום המיועד, שעומד על 200 אלף שקלים.

פסטיבל הקולנוע הגאה החל את דרכו באולמות הקטנים של האוזן השלישית והתפתח לאירוע שמושך לסינמטק תל אביב עשרות אלפי צופים מדי שנה בחודש הגאווה – יוני. הוא מרכז סרטים להט"ביים מרחבי העולם, ולמעשה הוא אחת הפלטפורמות היחידות בארץ להצגת תרבות גאה. אלא שלפני כמה חודשים הוא נקלע לקשיים, לאחר שמשרד התרבות והספורט גילה חישובים לא נכונים שביצע הסינמטק ב-2013 – וקיזז את הסכום מתקציבו. כתוצאה מכך, נפגעו פסטיבלים ואירועים שונים שמתקיימים בסינמטק, בהם פסטיבל הקולנוע הגאה.

יאיר הוכנר, יוזם ומנהל פסטיבל הקולנוע הגאה

יאיר הוכנר, יוזם ומנהל פסטיבל הקולנוע הגאה. צילום: לורן בורסט

קשיי המימון של הפסטיבל לא הסתיימו שם. יאיר הוכנר, הוגה ומנהל הפסטיבל, ציין כי גם עיריית תל אביב-יפו ומועצת הקולנוע עדיין לא העבירו את התקציבים המוקצים לו במלואם. לכן, לדבריו, היה צורך לפנות לקהל – באמצעות האינטרנט. "כדי לקיים פסטיבל צריך כסף. כבר המון שנים אנשים אומרים לי: למה אתה לא עושה קמפיין מימון המונים? זה יצליח וכולם יתמכו. עכשיו החלטתי שאני עושה את זה. מאוד מרגש שיותר מ-500 איש החליטו לתמוך בלמעלה מ-100 אלף שקלים, אבל עוד לא הגענו ליעד והסכנה לקיומה של הפסטיבל עדיין מרחפת", אמר.

כמו בקמפיינים רבים למימון המונים, התורמים יזכו לתשורות – כרטיס לסרט, מנוי לאתר תעשיה.קום ועוד, לפי סכום התרומה.

הפעילות של הוכנר לא מסתכמת בפסטיבל: מדי שבוע מתקיים בסינמטק תל אביב מועדון הסרט הוורוד, שבמסגרתו מוקרן סרט גאה – והקמפיין מיועד גם למימונו. הוא הדגיש שהפסטיבל והמועדון מיועדים קודם כל לקהילת הלהט"ב, אבל גם "לכל אדם סובלני ושוחר תרבות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים