אדוארד בר – טברנה מחוספסת בחצר האחורית של שוק הכרמל

המקום מציע מבחר מנות מהמטבחים התורכי, המצרי, הלבנוני והפלסטיני, לצד תפריט אלכוהול עשיר ● שליחת ההיי-טקיסט המטייל, נחמה אלמוג, שוטטה בחצר האחורית של שוק הכרמל וחזרה שמחה ושבעה

אדוארד בר. צילום: אבי ולדמן

עורכת המדור: קרן גביש.

אדוארד בר הוא בר תוסס, שממוקם בחצר האחורית של שוק הכרמל בתל אביב – מסוג המקומות הקטנים והסודיים שאף אחד לא מכיר. התפריט שלו מורכב ממנות מהמטבח הערבי, שמבוססות על חומרי גלם טריים מהשוק. אלה מנות קלילות ומיוחדות מהמטבחים התורכי, המצרי, הלבנוני והפלסטיני, שכיף לאכול ביחד, ולצדן יש תפריט אלכוהול עשיר, בשילוב אווירה שמחה וכיפית.

מדי יום בין השעות 17:00-20:00 יש בבר Happy Hour, עם 1+1 על כל הבירות, הקוקטיילים ומשקאות נבחרים. בימי שישי בצהריים מתקיימת במקום קבלת שבת עם תפריט מיוחד על הבר, שאף הוא מורכב ממנות ייחודיות מהמטבח הערבי, לרבות מגוון דגים ופירות ים טריים, היישר מהשוק הסמוך. פעמיים בחודש בימי שישי בצהריים, החל מהשעה 14:00, מתקיימות בבר הופעות של אמנים צעירים, וכן "החאפלה של אדי" – D.J שמקים עמדה על הרחוב ומנגן מוזיקה יוונית, ערבית ושירים ישראליים של פעם.

קוקטייל קפה בגדד בהכנה. צילום: עמית תוהמי

קוקטייל קפה בגדד בהכנה. צילום: עמית תוהמי

ביום מורה, בערב מנהל בר

המקום קרוי על שם סבו של הבעלים, שנולד במצרים ואף היה האלוף של שכנתנו מדרום מערב בברידג'. הוא שייך למשפחת הברים שאין מקום טוב יותר מהם לרענן קצת את המוח, עם אוכל טוב, תפריט משקאות לכל קיבה ולכל כיס ואווירה שתגרום לכם להזיז הצידה את טרדות היום יום. אדוארד בר הוא פנינה קטנה, בר שכונתי, שממוקם מחוץ למים הטריטוריאליים של אזורי הבילוי, אי שם מעבר למגרשי החנייה של שוק הכרמל – וזה סוד קסמו.

כדי להיכנס לאווירה המתאימה רצוי, עוד לפני שנכנסים אליו, להסתובב בשוק ולספוג את ניחוחות הבשר והדגים, כמו גם את מראות העוגות, הפירות והירקות ומה לא בשוק הכרמל המרהיב והתוסס, ואז, כשהרגליים נשברות כבר מהליכה, לפנות לבר ולהגיע אל המנוחה. יקבל אתכם מנהל המקום, גל, שבשעות הבוקר מלמד תנ"ך בבית ספר תיכון ולאחר מכן מנהל את הבר. הוא ישמח לקשקש אתכם (על כוס משקה, ורצוי כמה) על שירה, ספרות וקצת פילוסופיה, באווירה משוחררת ופתוחה, עם מוזיקה מדליקה בווליום המתאים כדי לסחוף אתכם לתוכה, אבל לא קולנית מדי מכדי להפריע לשיחה עם מי שיושב לידכם. ואם בא לכם סתם לבהות בים או בגן הכובשים הסמוך, עלו לקומה השנייה, שבו על המרפסת ותוכלו לספור ציפורים נודדות, או לשקוע בהרהורים נוגים או שמחים – איך שזורם.

החדר הגדול הצמוד לאותה מרפסת מתאים גם לאירועים קטנים או לישיבה סוערת של סיעור מוחות. יש בו גם מסך LCD גדול למצגות ולוח תרשימים לסיכומים ועוד.

שרימפס, עגבניות ויין לבן. צילום: שני רייך

שרימפס, עגבניות ויין לבן. צילום: שני רייך

מה אוכלים ושותים?

בין המנות שכלולות בתפריט של אדוארד בר ניתן למצוא סביצ'ה, פיש אנד צ'יפס, כיסוני בצק לבנוניים ממולאים בשר על יוגורט עזים חם, שרימפסים בצורות שונות, קבבי דג עם ציזיקי, ראשי קלאמרי מטוגנים, חריימה, נקניקייה פלסטינית המוגשת במחבת לוהטת עם שקדים, אורז ויוגורט, סלטים וסנדוויץ' המכונה בתפריט איסטנבול: לחם ממולא בשר, טחינה וירקות, שנאפה בתנור. יש גם פיצות דקות דקות, ועוד כהנה וכהנה דברים טעימים ומקוריים של שף המקום. זכיתי לטעום כמה וכמה מהם והתענגתי, אבל ממש, על כל ביס.

לצד האוכל, בין הקוקטיילים החורפיים שתמצאו על הבר של אדוארד: קפה בגדד – פינג'אן עם קוקטייל של קפה לוהט, מוגש על מצע של חול, עם ברנדי מטקסה, אמרטו שקדים וטיפה של מי זהר. ארומת הקפה מתערבבת עם הברנדי היווני וניחוח השקדים מעניק למשקה את הסיומת המיוחדת. תערובת הטעמים נפתחת בחום של המשקה, שמחמם את הגרון; סנגרייה של חורף – סנגרייה חמה אדומה, המחוזקת ביין פורט ומתובלת בתערובת תבלינים סודית, שמורכבת מתבלינים טריים משוק הכרמל. הסנגרייה נמזגת לגביע עם קוביות תפוזים טריים ומקל קינמון; וגבריאלה – גביע של בירת ליפמנס פירות אדומים מחוזקים בוודקה, בתיבול של מיץ תפוזים טרי וגרניש של תפוז קריספי.

קקטייל צ'ינו קורטינה. צילום: אבי ולדמן

קקטייל צ'ינו קורטינה. צילום: אבי ולדמן

אחרי האוכל הטעים, המשקאות המרעננים והשעה ומשהו של ניקוי הראש, היה הרבה יותר כיף ומעשיר לחזור לשאון העיר.

אדוארד בר.
כתובת: רחוב הכרמל 12, תל אביב.
לעמוד הפייסבוק של המקום לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים