בזכות פייסבוק: אח ואחות התאחדו אחרי 80 שנה

בת 87 מפנסילבניה זכרה את אחיה, שנמסר לאימוץ בגיל 3 חודשים, ותהתה כל השנים היכן הוא ● אבל אז החליטה הנינה שלה לפרסם בפייסבוק פוסט שביקש מידע מכל מי שיודע דבר על האח ● אחרי אינספור תגובות והמון אינפורמציה - המפגש המיוחל והלא יאמן התרחש, והיה מרגש

איחוד משפחות. צילום אילוסטרציה: BigStock

זה היה איחוד של אחים אחרי עשרות שנים בנפרד, וכל כולו בזכות תופעת המדיה החברתית – או אם להיות ספציפיים, בזכות הרשת החברתית הדומיננטית מכולן, פייסבוק, שעזרה לגברת אחת מפנסילבניה לפגוש את האח האבוד שלה.

בטי הוסיאל בת ה-87 מעולם לא הכירה את אחיה, משום שנמסר לאימוץ כשהיה בן שלושה חודשים בלבד. אבל היא תמיד הסתקרנה להכיר אותו ודמיינה כיצד יפגשו. אלא שהוסיאל לא הייתה בטוחה אם אחיה מרגיש כמותה ואם יהיה מעוניין להיפגש. "לא ידעתי אם הוא יודע הכל על המשפחה או אם הוא יסכים", סיפרה לתקשורת.

כל זה השתנה לפני כמה שבועות, כאשר הנינה שלה, בריאנה נלסון, החליטה לקחת את הנושא לטיפולה ולחפש מידע על האח האבוד. כשסיפרה לסבתא רבתא שלה שבכוונתה לחפש את אחיה זו הורתה לה: "אוי, אל תטרידי אותו". אבל נלסון לא נרתעה וסיפרה שאמרה לסבתה, "טוב, אני לפחות רק אברר, גם אם זה אומר שאנחנו נגלה רק אם הוא עדיין חי".

2.3 מיליארד משתמשים לשירותכם

נלסון בחרה בפייסבוק – אשר לה כ-2.3 מיליארדי משתמשים מכל רחבי העולם – כדי לבקש את העזרה באיתור מידע על האח, שמתגורר לפי ידיעתה באותו מחוז, יורק שמו. היא פרסמה פוסט ובו גלגלה את הסיפור, והופתעה כשמגיבים רבים צצו וסיפקו רמזים מועילים שהובילו אותה אליו.

"חשבתי שגם אם יהיו להם רק מספר חודשים או כמה שנים, מה שלא יהיה, להפוך סופסוף להיות אחות גדולה למשך זמן מה, ידעתי שזה יהיה ממש מתגמל בשבילה", הסבירה נלסון בכתבה של ה-CNN את הסיבה להתעקשותה.

כשסיפרה את החדשות לסבתה ואמרה לה "אוי אלוהים, הוא רוצה לפגוש אותך", הקשישה הנרגשת "פשוט איבדה את זה", כך כל פי נלסון שהתכוונה כמובן לשמחתה הרבה של סבתה, שסיפרה שההתרגשות הייתה כה רבה עד שחששה שקוצב הלב שלה יכשל אם תגיע לפגישה.

אבל בשבת האחרונה היא ואחיה נפגשו והפגישה עברה חלק. הם התחבקו חזק ופתחו בשיחות שמטרתן לגשר על כל מה שהחמיצו זה בחיי זו. הוסיאל אמרה שהיא מרגישה שחתיכת הפאזל החסרה בחייה נמצאה ושכשתמות היא תחוש שסיימה את חייה באופן שלם.

פייסבוק: המחלקה לאיתור קרובים

הסיפור המרגש הזה הוא רק מקרה אחד בין רבים אחרים, שבהם שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ובעידן הדיגיטלי הוליד איחוד משפחות. למעשה רק בחודש האחרון התפרסמו עוד שני סיפורים מדהימים על איתור קרובים דרך פייסבוק.

אדל ברוס למשל גילתה שיש לה אח למחצה ושתי אחיות למחצה בנובמבר שעבר, לאחר שראתה תמונה באלבום חתונה של קרובה בפייסבוק. אחיה למחצה כבר הגיע החודש מסקוטלנד לוונקובר, קנדה, שם היא מתגוררת בכדי לפגוש אותה.

גם אלישיה הנרי ואלכסיס פישר, אחיות תאומות אמריקניות, התאחדו החודש בזכות היעזרות ברשת החברתית. חיפוש שמי אחרי האם הוא שהפגיש בין השתיים, שמעולם לא נפגשו לאחר שהופרדו ונשלחו לאומנה, למרות שגדלו במרחק קילומטרים ספורים בלבד זו מזו בפורט מאיירס שבפלורידה.

באוקטובר האחרון, החליטה פישר לנסות לאתר את בני משפחת המקור שלה בפייסבוק ואז גילתה את אמה, שגם היא ניסתה, כך מסתבר, למצוא אותה. משם הדרך אל אחותה התאומה הייתה סלולה והשתיים, שהתאחדו לאחרונה, נשבעות שלא יפרדו עוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים