יבמ תשלב את ווטסון בכל סביבות השרתים – כולל בענן

החברה הודיעה על Cloud Integration Platform, מאפשרת לתכנן חיבור של אפליקציות, תוכנה ושירותים מכל ספק, בלי קשר היכן הם נמצאים ● בנוסף, היא הכריזה על אפשרות לשלב את מנערכת הבינה המלאכותית שלה, ווטסון, בכל סביבה עננית

ווטסון של יבמ. צילום: מתוך ויקיפדיה

יבמ שחררה שלל הכרזות בכנס Think 2019 שלה, שהסתיים לפני ימים אחדים בסן פרנסיסקו. בין היתר, היא הודיעה על מערכת לניהול סביבה מרובת עננים מכל הספקים ועל שילוב ווטסון בסביבות הענן.

את ההכרזות מסרה רובין הרננדס, מנהלת תחום פלטפורמות הענן הפרטי והמולטיקאוד ביבמ. לדבריה, מערכת הניהול, Cloud Integration Platform, מאפשרת לתכנן חיבור של אפליקציות, תוכנה ושירותים מכל ספק, בלי קשר אם הם נמצאים בדטה סנטר, בענן הציבורי או בזה הפרטי. הפלטפורמה מחברת סדרת כלי אינטגרציה ויוצרת מהם סביבת פיתוח אחת, וכך יצטרכו המשלבים לבדוק את כל התוצרים שלהם פעם אחת בלבד, מה שמביא לחסכון של כשליש מהזמן, בלי להתפשר על הדרישות הייחודיות שלהם לאבטחה ולציות לרגולציות.

לדבריה, "אינטגרציה הופכת חיונית כאשר ארגונים נדרשים לבצע אופטימיזציה של התהליכים העסקיים שלהם וליצור חוויית משתמש מותאמת אישית. ואולם, האינטגרציה הופכת מורכבת במיוחד". היא ציינה סקר שנערך בין ארגונים גדולים, שבו הסתבר שהם משתמשים בין שתיים ל-15 סביבות ענן שונות ומעוניינים במימוש תחומים כגון אנליטיקה ובלוקצ'יין, כדי להקדים את מתחריהם.

בנוסף לפלטפורמה, הכריזה יבמ בכנס על הקמת מערך שירותי ייעוץ לעיצוב אסטרטגיה כוללת של עננים – החל משלב התכנון, עבור בהגירת הנתונים, האינטגרציה, והמיפוי, וכלה בשירותי ארכיטקטורה למסע לענן.

בשיחה עם אנשים ומחשבים אמר ג'ייסון מקגי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של חטיבת פלטפורמות הענן של יבמ, כי "אנחנו מבינים שיש המון אילוצים שלא מאפשרים לחברות להעביר את כל המערכות שלהם לענן אחד, אם אלה מערכות קנייניות מורכבות שכל אחת נמצאת בסביבה אחרת – במרכז המחשבים או בענן, רגולציה או שיקולים אחרים. לכן, היא מאפשרת להריץ את המערכות שלה בסביבות אחרות כגון Azure, אמזון וגוגל, תוך יכולת ניהול משותפת של כל המערכות, לא חשוב היכן הן יושבות ואיפה המידע הארגוני מאוחסן".

גישה לווטסון בכל ענן – פרטי וציבורי

עוד הודיעה יבמ בכנס על העמדת ווטסון, פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה, לרשות המשתמשים בכל סביבת ענן – מה שמאפשר לעסקים להימנע מהגבלות (נעילות) לספק ענן ספציפי. כמו כן, הם יכולים לפרוס את הבינה המלאכותית בכל מקום שבו מאוחסנים נתוניהם.

גיא ריצ'קר, מנהל חטיבת תוכנה, ענן ופתרונות קוגניטיביים ביבמ ישראל, מסר כי "אחד החסמים להטמעת בינה מלאכותית בארגון הוא סביבות ענן מרובות – דבר הגורם לפיצול וחלוקה של המידע בארגון. כדי להתמודד עם אתגר ביזור המידע בסביבות שונות הם צריכים את חופש הבחירה, ליישם בינה מלאכותית למידע, לא משנה היכן הוא מאוחסן. באמצעות פתיחת ווטסון, שיוכל לעבוד בסביבות ענן שונות, אנחנו מאפשרים לעסקים להתגבר על האתגר ולהאיץ את הטרנספורמציה לבינה מלאכותית. עם מערך ברור של יישומים, כלי פיתוח, מודלים ללמידת מכונה ושירותי ניהול, באמצעות ווטסון יכולים ארגונים ברחבי העולם לכרות נתונים, לחזות תוצאות ולמכן תהליכים שבהם ישנה חשיבות משמעותית לזמן ומשאבים".

בנוסף, הכריז הענק הכחול על סדרה של מיקרו-שירותים חדשים מבית ווטסון, שנבנו עבור ICP for Data, המתבססים על טכנולוגיות קוד פתוח וניתנים להרחבה בסביבות ענן. טכנולוגיית קוברניטיס בקוד פתוח מאפשרת להריץ את המיקרו-שירותים החדשים הללו על הענן של יבמ ובסביבות אחרות של ענן ציבורי, היברידי או סביבות מרובות עננים. המיקרו-שירותים מבוססים על פתרונות התוכנה מבין ווטסון, ובהם OpenScale – פלטפורמת בינה מלאכותית פתוחה, ו-Assistant – כלי AI של יבמ לבניית ממשקי דיבור בתוך יישומים והתקנים.

שיתוף פעולה עם VMware

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware, השתתף אף הוא במושב שעסק בענן ודיבר על שיתוף הפעולה בין יבמ לבין החברה שבראשה הוא עומד.

"אנחנו רוצים להיות אחת החברות המובילות בשימוש בווטסון כיישום מוטמע בכל התהליכים העסקיים שלנו – דבר שיאפשר לנו לשפר את השירות ללקוחות", אמר גלסינגר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים