תוצאות טובות לנט-אפ: גידול בהכנסות ומעבר לרווח נקי

המעבר לרווח נקי ברבעון השלישי של השנה הכספית - בעיקר בגלל צניחה בחבות המס ● תוצאות דומות גם בתשעת החודשים הראשונים של השנה

ג'ורג' קוריאן, גוגל קלאוד. צילום: יח"צ

נט-אפ סיימה את הרבעון השלישי של שנתה הכספית 2019, שאת תוצאותיו היא הציגה אמש (ד'), עם עלייה בהכנסות ומעבר לרווח נקי, עקב ירידה חדה בחבות המס. החברה רשמה מגמות דומות בתשעת החודשים הראשונים של השנה.

הרבעון התאפיין בעלייה גדולה הרבה יותר בהוצאות (19.35%) מאשר בהכנסות (1.56%). אלא שהדבר לא גרם לתוצאה שלילית בסעיף הרווחיות, מאחר שחבות המס הרבעונית צנחה ב-92.88% ל-70 מיליון דולר. כתוצאה מכך, נט-אפ עברה מהפסד נקי של כמעט חצי מיליארד דולר לרווח נקי של 249 מיליון. הרווח למנייה עמד על 98 סנט לעומת הפסד של 1.78 דולר ברבעון השלישי של השנה הכספית 2018.

ניתוח לעומק של ההכנסות מראה שפעילות החומרה של החברה פחתה ב-2.46% ל-357 מיליון דולר, בו בזמן שההכנסות ממכירת מוצרים גדלו ב-1.58% ל-967 מיליון וההכנסות ממכירת שירותי אחזקה לתוכנות עלו ב-8.94% ל-239 מיליון.

ברבעון המדווח רשמה נט-אפ קיטון זעום, של 0.34%, בהוצאות הגולמיות ל-581 מיליון דולר, עלייה של 2.72% ברווח הגולמי ל-982 מיליון ורווח גולמי שולי של 62.83%.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו ההוצאות הכלליות ב-7.99% ל-3.7 מיליארד דולר וההכנסות גדלו ב-6.53% ל-4.55 מיליארד. הרווח התפעולי גדל בתקופה זו ב-0.59% ל-851 מיליון דולר והרווח הנקי הסתכם ב-773 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 174 מיליון בתשעת החודשים הראשונים של השנה הכספית הקודמת. המבער לרווח נרשם, גם כאן, בעיקר בגלל צניחה בחבות המס – במקרה זה של כ-90%.

ג'ורג' קוריאן, מנכ"ל נט-אפ, היה מאוכזב מהתוצאות, משום שהן היו ברף התחתון של הערכות ההנהלה. הוא אמר כי "אני מאוכזב אך למרות זאת, אני חייב לציין שאנחנו מגלים משמעת בדרך שבה אנחנו מנהלים את החברה. נט-אפ פועלת בשוק שעובר שינויים, כשחברות גדולות רבות מבצעות מעבר למבנה טכנולוגי משודרג. אנחנו מגיעים מעמדת כוח ונתמקד על מנת לנצל ככל היותר את ההזדמנויות שיש לנו בשוק, בסביבה מקרו כלכלית בלתי יציבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים