משטרת ניו-יורק רוצה שגוגל תסיר מווייז ומ-Maps מיקומי מארבים

עמדות הבידוק לנהגים בכבישים אמורות להפתיע את מי שהחליטו להתיישב מאחורי ההגה אחרי לגימה מופרזת של אלכוהול, וה-NYPD מוצאת את ה"הלשנה" על מיקומם של המארבים כמפריעה לה בביצוע עבודתה נאמנה ודורשת מגוגל להסיר מיקומי מחסומים שלה מיישומי הניווט שלה

ווייז. צילום: BigStock

משטרת ניו יורק פנתה בימים אלו בבקשה תקיפה לענקית הטכנולוגיה גוגל. היא רוצה שזו תשבית תכונה באפליקציות הניווט שלה – ווייז הפופולרית שנמצאת בבעלותה, וכן מכלי המפות Google Maps.

התכונה שהמשטרה יוצאת כנגדה היא זו המתריעה בפני נהגים על מחסומים שבהם מתבצעות בדיקות פתע לנהיגה במצבי שיכרות – המכונות באנגלית DUI או DWI – כמו גם כנגד ציון מיקומן של עמדות בידוק הקשורות לפעילות משטרתית אחרת. על פי התקשורת, ה-NYPD שלחה מכתב לענקית הטכנולוגיה בסוף השבוע האחרון ובו שטחה את פנייתה בנדון.

גוגל קנתה את ווייז ב-2013, ואפליקציית הניווט הזו, המתבססת בעיקר על דיווחי נהגים מהשטח, מספקת הנחיות ניווט בהתאם לעומסי תנועה ושאר נושאים רלוונטיים ליעד בזמן אמת. כחלק מיצירתה ואפיונה ככלי חברתי אונליין, היא מאפשרת למשתמשים להזהיר נהגים אחרים מפני מכמונות מהירות ומחסומי משטרה, כמו גם מעמדות DWI שבוחנות האם הנהג המסוים נמצא או לא נמצא תחת השפעת אלכוהול באופן לא חוקי. כלי המפות של גוגל, Google Maps, קיבל באחרונה גם הוא תכונה דומה, והחל מתריע על מחסומי משטרה בפני משתמשיו.

עכשיו החליטה משטרת ניו יורק להתנגד ליכולות אלו, בתוך שהיא מתייחסת בעיקר לראשונה מבין שתי אפליקציות הניווט. במכתבה צוין כי "ה-NYPD הפכה מודעת לאחרונה לכך שאפליקציית ווייז למובייל כרגע מאפשרת לציבור לדווח על מחסומי בדיקת נהיגה תחת השפעת אלכוהול שפרוסים ברחבי ניו יורק, וממפה את המיקומים האלה. לפי כך, אנו דורשים מגוגל, החל ממועד קבלת מכתב זה, להסיר מיד את הפונקציה הזו מיישום ווייז".

תכונה לא חוקית ודיווחים שהם דבר עבירה?

המשטרה המשיכה ואמרה כי חשיפה בפומבי של מיקומם של מחסומים שכאלו יכולה להיחשב כלא חוקית. "ה-NYPD תמשיך בכל הסעדים המשפטיים בכדי למנוע המשך פרסום מידע חסר אחריות ומסוכן", איימה המשטרה בפירוש במכתבה לגוגל.

יצוין כי NYPD נקטה בכמה צעדים מבוססי טכנולוגיה מתקדמת בשנים האחרונות, כחלק ממלחמתה בפשע, כולל הפעלתו של צי רחפנים, אבל האלמנט המסוים החדשני הנוכחי נתפש בעיניה כפוגע בשלום הציבור יותר משהוא תורם לו, ואולי בצדק.

בהצהרה לתקשורת, שהתפרסמה על יד הביזנס אינסיידר מסרה המשטרה כי: "אנשים אשר מפרסמים את מיקומם של מחסומי DWI עשויים להיות מעורבים בהתנהגות פלילית, מאחר שפעולות כאלה עשויות להיות ניסיונות מכוונים למנוע ו/או לפגוע בניהול חוקי ה-DWI ובחוקי הפשיעה והתנועה הרלוונטיים. הצבת מידע כזה לצריכת הציבור היא חסרת אחריות, משום שהיא רק מסייעת לנהגים בעייתיים ושיכורים להתחמק ממחסומים ומעודדת נהיגה פזיזה. חשיפת מיקומם של המחסומים מעמידה את הנהגים, את הנוסעים ואת הציבור הרחב בסיכון".

בעוד שהמכתב של ה-NYPD מתמקד בעיקר בווייז ובסיוע של האפליקציה, לכאורה, לנהגים שיכורים, בהצהרה ל-The Verge, גוגל הצביעה על כך שהתכונה בשני היישומים משמשת דווקא בעיקר לדיווח על מלכודות מהירות, ומקורה בהיגיון שעצם הידיעה על הימצאות מכמונות תגרום לנהגים להאט את נסיעתם ולכן תתרום לבטיחות בכבישים.

"בטיחות היא בראש סדר העדיפויות בעת פיתוח תכונות ניווט בגוגל. אנו מאמינים כי ליידע את הנהגים על מלכודות מהירות הקרובות מאפשר להם להיות זהירים יותר ולקבל החלטות בטוחות יותר כאשר הם על הכביש", אמר דובר החברה.

לפי התקשורת, פניית המשטרה היא למעשה תוצאה מכך שכלי המפות של גוגל החל גם הוא לשלב דיווחים על DWI בדומה לווייז. אם זו הסיבה, ובהתחשב בכך שה-NYPD היא ישות מובילה בתחומי השיטור, יש להניח כי בעתיד הקרוב יחלו עוד ועוד רשויות חוק להשמיע את אותה קריאה כלפי גוגל, שבינתיים, כפי שניתן להבין, עומדת על זכותה להמשיך להציע לנהגים את השירות המסוים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים