חוקרי ה-FBI בעקבות וואווי

דיווחים: הארגון ניסה לערוך מבצע עוקץ לענקית הסינית על מנת להוכיח שהיא הייתה מעורבת בניסיון לגנוב קניין רוחני של חברה אמריקנית

שוקעת. וואווי

ה-FBI, לפי דיווחים, ניסה לערוך מבצע עוקץ לוואווי כדי להוכיח שהחברה הסינית הייתה מעורבת בניסיון לגנוב קניין רוחני של חברה אמריקנית.

על פי הדיווחים, מדובר במבצע שהתרחש במהלך תערוכת CES האחרונה בינואר, והגורם שהוביל אליה לא היה הממשל דווקא, מתוך ניסיון כזה או אחר לנסות להוכיח שהחברה משמשת כזרוע ריגול של הממשל הסיני, אלא דווקא תלונה שהוגשה בידי חברה אמריקנית צעירה יחסית בשם אקהאן (Akhan Semiconductor).

מייסד החברה, אדם קהאן, הוא שהוביל את חוקרי ה-FBI לנסות 'לתפוס' את וואווי בקללתה, לכאורה. כשפנה ל-FBI

הוא סיפר שהחברה המציאה טכנולוגיית לייצור זכוכית הגנה בשם Miraj Diamond Glass שחזקה פי עשרה לעומת זכוכיות הגנה אחרות ששכיחות במיוחד בשוק הטלפונים, כדוגמת Gorilla Glass של קורנינג (Corning).

הכל התחיל מזכוכיות שנשלחו באיחור

לדברי קהאן, החברה סיפקה דגימות של הזכוכית לוואווי במהלך 2017, ומכיוון שהן חזרו מאוד מאוחר ובמצב גרוע במיוחד, עלה החשש שוואווי ניסתה לבצע תהליך של הנדסה לאחור כדי לגנוב את הסוד המסחרי לעצמה.

אקהאן, יחד עם מנהל התפעול הראשי של החברה קרל שארבוף, יזמו בהוראת ה-FBI פגישה עם נציגים של וואווי, שנערכה לפי הדיווחים במסעדת בורגרים בלאס ווגאס, ובמהלך הפגישה הקליטו את השיחה עם הנציגים כדי להעביר יותר מאוחר את החומר לאנשי ה-FBI. הפגישה הזו נערכה לאחר שניסיון ראשון, שכוון בידי אנשי ה-FBI להיערך באולם ישיבות מלא במיקרופונים מוסתרים במרכז הכנסים, לא צלח כי אנשי וואווי לא יכלו להגיע לפגישה.

אנשי וואווי דחו את הטענות של קאהן, גם אם לא סיפקו הסבר מדוע היחידות שסיפק חזרו פגועות, ובעקבות כך לא היה מספיק חומר כדי לשכנע שופט לקבל צו חיפוש מתאים.
קאהן שחרר בינתיים הצהרה חדשה לפיה הוא טוען שוואוי הרבה את המוצר שסיפק לה ושלחה אותו גם אל מעבר לים לסין לבדיקה ללא אישור שלו, אבל כעת הוא כנראה יצטרך לתבוע את החברה, אם ירצה בכך, בבית המשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים