גרטנר: צפוי גידול של יותר מ-3% בהקצאת הכספים ל-IT

חברות וארגונים ברחבי העולם ישקיעו בתחום ה-IT סכום כולל שיעמוד על כ-3.77 טריליון דולרים ב-2019, כך מעריכה חברת מחקרי השוק, שציינה שהדבר ישקף גידול של כ-3.2% בתקציבים שיופנו ל-IT

גרטנר

חברות וארגונים ברחבי העולם ישקיעו בתחום ה-IT סכום כולל שיעמוד על כ-3.77 טריליון דולרים ב-2019, כך מעריכה חברת מחקרי השוק גרטנר, שציינה שהדבר ישקף גידול של כ-3.2% בתקציבים שיופנו ל-IT.

הסיבה העיקרית לכך, טוענים האנליסטים בחברה, היא הטרנספורמציה הדיגיטלית שהולכת וצוברת תאוצה, ועולה עוד יותר בסולם החשיבות של ה-IT – מבחינת המנהלים בתחום, וכן בנקודת המבט של המנהלים הכלליים של החברות שבוחנים את ההשקעה בהיבט של השורה העסקית התחתונה.

בהתאם לכך, מעריכים בגרטנר שההוצאות על תוכנה ארגונית, במיוחד בהיבט של שירותי ענן ואפליקציות שפועלות באמצעות הענן, יהיו הקטר שיובילו את רכבת ההוצאות של 2019. כך, ההוצאות עבור תשתיות ואפליקציות ענן ירשמו גידול של יותר מ-17% ל-כ-214 מיליארד דולרים ב-2019. הוצאות אלו הן מהסך שיוציאו החברות השונות על תוכנה ארגונית – כולל תוכנות ERP, CRM ו-SCM – שאמורות לפי גרטנר להסתכם בכ-431 מיליארד דולרים עם גידול של 8.5%.

מעבר מעסקים משרדיים לעסקים דיגיטליים

"הדבר הכי חשוב שאנחנו רואים הוא המעבר מעסקים משרדיים לעסקים דיגיטליים. זהו המניע העיקרי לגידול הצפוי בהוצאות. העובדה שאנחנו הולכים לענן פירושה הוא בעיקר שאנחנו מחפשים יותר גמישות, לקבל את התפקודיות והתכונות שאנחנו מחפשים במהירות שאנחנו זקוקים להם", אמר ג'ון לובלוק, אנליסט בגרטנר בעקבות הדו"ח.

אבל יהיו עוד גורמים שיתרמו לגידול בהוצאות ה-IT, אם כי אולי באחוזים מינוריים יותר. כך, אחת ההוצאות הגדולות ביותר, על שירותי תקשורת קבועים וניידים וכן טכנולוגיה המאפשרת תקשורת אחודה, תגיע לכ-1.4 טריליון דולרים עם גידול של כ-1.3%. גם ההוצאה עבור שירותי IT תגדל באופן משמעותי יחסית בשיעור של כ-4.7% לכדי 1.03 טריליון דולרים.

כן צופה גרטנר גידול של כ-4.2% בהוצאות עבור מערכות דטה-סנטר, לכדי 210 מיליארד דולרים, ואפילו גידול הוצאות בגין מוצרי מחשוב מסורתיים יותר, ממחשבים ועד טלפונים, לכדי 679 מיליארד דולרים עם שיעור צמיחה של כ-1.6%.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים