גוגל קלאוד וסאפ משיקות: תחרות לתמיכה ביזמים חברתיים ובפיתוח בר-קיימא

הענקיות הודיעו על התחרות המיועדת למיזמים שעושים שימוש בבינה מלאכותית על מנת לקדם קיימות בתחומי הצריכה והייצור - התחום ה-12 מתוך סדרת 17 היעדים לפיתוח בר-קיימא שהציב האו"ם לשנת 2030 ● ההרשמה פתוחה גם ליזמים מישראל ותהיה אפשרית עד ל-17 במרץ

המודעות אליה גדלה. קיימות. צילום אילוסטרציה: BigStock

גוגל קלאוד וסאפ הודיעו על השקת תחרות המיועדת למיזמים שעושים שימוש בבינה מלאכותית על מנת לקדם קיימות בתחומי הצריכה והייצור – התחום ה-12 מתוך סדרת 17 היעדים לפיתוח בר-קיימא (The 2030 Agenda for Sustainable Development) שהציב האו"ם עד לשנת 2030. ההרשמה לתחרות פתוחה גם ליזמים מישראל, כמובן, וניתן להגיש מועמדות עד 17 במרץ הקרוב.

חמשת המיזמים הטובים ביותר בתחרות ישתתפו בהאקתון מיוחד, שבסיומו יוכתר המנצח שיזכה בפרסים בשווי 200,000 דולר והשתתפות ב-Bootcamp של גוגל קלאוד. ארבעת הפיינליסטים הנוספים יזכו בפרסים בשווי 45,000 דולר כל אחד וב-one-on-one mentorship.

"בשנת 2018, הביקוש העולמי למשאבים היה פי 1.7 ממה שהכדור הארץ יכול לתמוך בו בשנה אחת, והוא צפוי רק לעלות", מסבירות הענקיות בדף התחרות. "אם אתה מאמין שעסקים יכולים להוביל לשינוי חיובי, זו ההזדמנות שלך לעורר מהפכה בת קיימא".

כלכלה מעגלית – מהי?

"אנו ב-Google Cloud מאמינים כי בעזרת הטכנולוגיה המודרנית, עסקים יכולים להוות זרז חיובי", נכתב באתר גוגל קלאוד בהקשר לתחרות. "זו הסיבה שאנו משתפים פעולה עם סאפ ומארחים תחרות יזמות חברתית הנקראת Circular Economy 2030. אנו מזמינים יזמים חברתיים מרחבי העולם להגיש הצעות לרעיונות מניבים שעושים שימוש בניתוח נתונים ובלמידת מכונות לצורך קידום כלכלה מעגלית".

כלכלה מעגלית היא מערכת הוליסטית המעצבת את הפסולת והזיהום, שומרת על שימוש במוצרים, ומחדשת את המשאבים הטבעיים. הכוונה היא לטכנולוגיה שעובדת בגבולות הפלנטה שלנו, בכדי להגדיל את הרווחה החברתית ואת התפוקה הכלכלית, תוך טיפוח סביבה בריאה. גוגל קלאוד מסבירה כי לכלכלה מעגלית יש פנים רבות – החל בחומר ביולוגי שמשמש לייצור כלי מזון לשימוש חד-פעמי; המשך במודל מחזור אלקטרוני בעבור כלי רכב חשמליים; וכלה אפילו בחווה הידרופונית לגידול ירקות שמוקמת על הגג.

לפי הסברי גוגל, סוג כלכלה זה יכול לסייע לייצר 4.5 טריליון דולר של תפוקה כלכלית חדשה עד לשנת 2030, זמן שהאו"ם הקציב לאג'נדה המסוימת הכוללת סדר יום המורכב מ-17 יעדי פיתוח בני-קיימא – מה שמכונה SDG (ר"ת Sustainable Development Goals) – הכוללים בין היתר מאמצים למיגור העוני, לקביעת שוויון בין המגדרים ולנקיטת פעילות אקלימית מתקנת.

תחרות הכלכלה המעגלית של גוגל קלאוד וסאפ מתמקדת בעיקר ב-SDG 12: צריכה וייצור אחראיים.

"בגוגל אנו שואפים לבנות קיימות בכל מה שאנו עושים – מהדטה סנטרים הירוקים שלנו, התואמים 100% אנרגיה המשתמשת במקורות מתחדשים ושרתים למטרות מחודשות, והמשך אל תכנית שרשרת האספקה האחראית שלנו", כך על פי גוגל.

הענקית ממאונטיין וויו טוענת כי אינטליגנציה מלאכותית וכלכלה מעגלית מצטלבות באופן מובהק, והציגה "ספר לבן" שמבוסס על תובנות של למעלה מ-40 ראיונות עם מומחים, ושמפרט את הצעדים הראשונים לקראת ההבנה כיצד ניתן ליישם בינה מלאכותית על מנת ליצור כלכלה מעגלית מחדש.

יצוין כי סאפ גם היא משלבת קיימות לתוך עסקי הליבה שלה כיום, ומאמינה כי השקעה בניהול אחראי לסביבה פירושה השקעה בעתיד משותף.

למידע נוסף על תחרות הכלכלה המעגלית 2030 וכיצד להגיש בקשה אליה – היכנסו לאתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים