אושר: בעלי דירות Airbnb בתל אביב ישלמו ארנונה כפולה

בעלי דירות שמשכירים אותן לתקופות קצרות במשך יותר מ-90 יום בשנה ישלמו 120 שקלים למ"ר לשנה, לעומת ממוצע של 52 שקלים למ"ר שמשלמים תושבי העיר ● לפי העירייה, המטרה היא להילחם בעליית מחירי הדיור ובפגיעה באיכות החיים שהדירות האלה יוצרות

תעניק קורת גג לפליטים מאפגניסטן. Airbnb. צילום: BigStock

הנהלת עיריית תל אביב-יפו אישרה אתמול (א') את צו הארנונה החדש, שקובע שמי שמשכירים את הדירות שלהם לתקופות קצרות במשך יותר מ-90 ימים בשנה ישלמו ארנונה יותר מכפולה מהממוצע. הכוונה היא בעיקר למשכירים את דירותיהם בפלטפורמות ברשת, ובמרכזן Airbnb. כדי שהצו יעבור באופן סופי נדרש אישורה של מועצת העיר.

בממוצע, משלמים תושבי תל אביב-יפו ארנונה שנתית בסך 52 שקלים למ"ר. התשלום משתנה לפי האזור שבו נמצא הנכס, ונע בין 37 שקלים בדרום העיר ל-108 שקלים באזורים "נחשבים" יותר. לעומת זאת, על פי הצו, אלה שמשכירים את דירותיהם לתקופות קצרות ישלמו סכום אחיד של 120 שקלים למ"ר לשנה.

העירייה מתכוונת לאכוף את הצו באמצעות מערכת טכנולוגית, שתאתר הזמנות של דירות מסוימות ותקבע האם מדובר בפעילות מסחרית או לא.

ההחלטה באה על רקע הפיכתן של דירות רבות בתל אביב, למעשה, לדירות השכרה לטווח קצר, בעיקר באמצעות Airbnb. לטענת העירייה וגורמים נוספים, עובדה זו פוגעת באיכות החיים של התושבים ותורמת לעליית מחירי השכירות בעיר.
החלטה נוספת שהתקבלה היא לתת הנחה של 5% לחיילי מילואים פעילים. זאת, על פי החלטה שקיבלה מועצת העיר אשתקד.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר כי "המדיניות החדשה שאנחנו מקדמים במסגרת צו הארנונה ל-2019 נועדה להסדיר את המספר הגדל של דירות שהופכות לעסק של דירות נופש במשרה מלאה. תופעה זו מעלה בטווח הארוך את עלויות הדיור לצעירים, וכן את העלות הכוללת של החיים בעיר, בעיקר לצעירים ולמשפחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים