דיווחים: אובר שוכרת מומחי רובוטיקה לפתח את תחום הרכבים הדו-גלגליים

האם ענקית שיתופי הנסיעות עומדת להשקיע בפיתוח תחום שיתופי האופניים והקורקינטים ולשכלל אותו באמצעים רובוטיים? לפי הטלגרף התשובה היא כן, וכלי התקשורת הבריטי אפילו חושד שהתכנון הוא לייצר מנגנון חנייה עצמית לכלי הרכב הקטנים והזמינים

האופניים יחנו את עצמם? שירותי שיתוף לרכבים דו-גלגליים. צילום אילוסטרציה: BigStock

אובר עומדת ככל הנראה לבחון דרך אחרת של אוטומציה, וזאת מלבד בפיתוח מכוניות חכמות בנהיגה עצמית. על פי הטלגרף הבריטי, ענקית שיתופי הנסיעות האמריקנית מקימה כעת צוות של "רובוטיקה מיקרו-מובילית" שאמור לפתח בעבורה טכנולוגיות חישה ורובוטיקה לרכבים דו-גלגליים.

אובר אמנם לא אישרה רשמית את עניין גיוסם של אנשי צוות מומחי רובוטיקה, או את כוונתה להקנות תכונות רובוטיות לתחבורה הדו-גלגלית, אבל הטלגרף טוען כי ייתכן שהחברה מתכוונת לפתח אופניים וקורקינטים חשמליים שיוכלו להחנות את עצמם. אם אכן כך, פיתוח שכזה יכול לפתור בעיה רצינית הכרוכה בשירותי השיתוף הקיימים בתחום הדו-גלגלי כיום.

כלי הרכב הדו-גלגליים נשארים מפוזרים בכל מקום

אופניים וקורקינטים כשירותי שיתוף נסיעות הצליחו מאוד עד כה, בין השאר בזכות אימוץ של מודל שנקרא Dockless. אבל זו גם בדיוק הבעיה שלהם.

במודל זה משתמשים יכולים לאסוף ולשחרר את האופניים ו/או את קורקינטים בכל מקום שבו ברצונם להיפטר מהם, וזאת במקום להחזיר אותם לעמדות ספציפיות – כפי שאנחנו מכירים ממודל תל-אופן התל-אביבי, למשל.

השיטה הזו נוחה יותר בעבור הרוכבים, אבל גם יצרה בעיה גדולה בערים, שאופניים וקורקינטים פשוט החלו לצוץ בכל מני מקומות בהם בפיזור מקרי, חסר הגיון או ארגון, ולעיתים אפילו מסוכן, בעיקר לעוברי אורח. התופעה נצפתה ומעוררת תרעומת גם בישראל, בערים רמת גן ותל-אביב, שבהן פועל כבר שירות Bird שמקורו בסין.

קורקינטים או אופניים חשמליים שידעו להחנות את עצמם בכוחות עצמם יכולים להתפנות, באופן תאורטי, מהדרך אל מקומות מסוימים, וכך אולי להקל על התופעה ולפתור את הבעיה.

אבל כל אלו הן רק השערות לעת עתה ואין לדעת האם חנייה עצמאית של הרכבים הדו-גלגליים אפשרית בכלל, ואיך ולאן כל זה יתפתח.

תחרות, גיוון והפטרות מתביעות הנהגים

בכל אופן מה שבטוח הוא שאובר מעוניינת להציע אופניים וקורקינטים חשמליים ככלי רכב לנסיעות במתכונת שיתוף. קודם כל היא מנסה להעניק תחרות מוצלחת ליריבות Lyft ולסטארט-אפים בתחום, Lime ו-Bird. זאת בעיקר משום שהשירותים האלה נראים כהצלחה אפשרית והכנסה עתידית נוספת משתלמת (Lime ו-Bird מוערכים כל אחד כשווים כ-2 מיליארד דולר), אבל גם משום שהם מציעים לאובר דרך לגוון את תחומי העיסוק שלה.

עסקי הליבה של החברה נמצאים תחת ביקורת רבה ורגולציה כבדה והולכת, בשל חששות מכך שהם מוסיפים עומס על התנועה והתחבורה, וכן משום יחסיה של החברה עם נהגיה, שמועסקים כעובדי קבלן ושטוענים כל העת כי שכרם נמוך מדי ותנאי עבודתם לא הוגנים.

בכל אופן מה שבטוח הוא שאובר מעוניינת להציע אופניים וקורקינטים ככלי רכב לנסיעות במתכונת שיתוף, ומנסה להעניק תחרות מוצלחת ליריבות Lyft ולסטארט-אפים בתחום, Lime ו-Bird. במיוחד משום שהשירותים האלה נראים כהצלחה אפשרית והכנסה עתידית נוספת משתלמת (Lime ו-Bird מוערכים כל אחד כשווים כ-2 מיליארד דולר).

בנוסף חדירה מסיבית יותר לתחום תאפשר לאובר דרך לגוון את תחומי העיסוק שלה. עסקי הליבה של החברה נמצאים תחת ביקורת רבה ורגולציה כבדה והולכת, בשל חששות מכך שהם מכבידים על התנועה ומייצרים עומס תחבורה גדול יותר, וכן משום יחסיה של החברה עם נהגיה, שמועסקים כעובדי קבלן ושטוענים כל העת כי שכרם נמוך מדי ותנאי עבודתם לא הוגנים.

כבר כיום החברה מפעילה שירותי שיתוף דו-גלגליים במספר ערים, תחת חטיבת Jump. אבל אפשר שרובוטיקה שתיושם בתחום תהווה קפיצה אמיתית בהצלחתה של אובר גם במרחב השיתוף הדו-גלגלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים