אמזון: אפוד מגן אלקטרוני ישמור על העובדים מפני הרובוטים

עובדים המחסנים האנושיים עלולים להיפגע מאינטראקציות אדם-רובוט וענקית הקמעונאות אונליין פיתחה לבוש בדמות וסט אלקטרוני מיוחד להגנתם

העובדים מועסקים בתנאים חמורים? מחסן של אמזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

מחלקת הרובוטיקה של אמזון, Amazon Robotics, יצרה מוצר חדש מיוחד שכל מטרתו להגן על עובדי המחסנים של הענקית מפני הרובוטים המועסקים בהם. מדובר באפוד מגן המכונה Robotic Tech Vests, כך על פי TechCrunch.

האפודים החדשניים הם למעשה זוג כתפיות אשר מצורפות לחגורת שירות אלקטרונית. הם פועלים באמצעות חיישנים, שיכולים לתקשר עם המערכות הרובוטיות. זאת אומרת שהווסט שולח אותות לרובוטים הסמוכים, ואלו מורים להם להאט בכדי להימנע מהתנגשות עם בני אדם. הרובוטים יכולים גם לזהות את הנוכחות האנושית ולהתאים את ההתנהגויות שלהם אליה.

החומר דוחה הדובים שלח עובדים לבית החולים

הרובוטיקה מייעלת ומשכללת מאוד את העבודה במחסני הענקית, במיוחד בתקופות אירועי המכירות והחגים הלחוצות אבל למעשה תמיד, אך התנגשויות או מני תקריות בין רובוטים לבני אדם במחסני אמזון מתרחשות כל העת והתוצאה שלהן לא נעימה בלשון המעטה. אחד המקרים האחרונים והמשמעותיים התרחש בדצמבר, כש-24 עובדים במחסן אמזון בניו ג'רזי אושפזו לאחר שרובוט ניקב בשוגג פחית של חומר דוחה דובים שהורדה בטעות מדף.

"הבטיחות של העובדים שלנו היא תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו וחקירה מלאה בנדון כבר נמצאת בעיצומה", אמרה אמזון בהצהרה באותה עת.

"בעבר, העמיתים היו מסמנים את רשת התאים שבה הם עובדים על מנת לאפשר את תכנון התנועה הרובוטית להתנווט בחוכמה באזור הזה. מה שהאפוד מאפשרת לרובוטים לעשות הוא לזהות את האדם רחוק יותר, ולעדכן בחוכמה את תכנית הניווט שלו בכדי להתרחק", הסביר סמנכ"ל תחום הרובוטיקה באמזון, בראד פורטר, ל-TechCrunch.

"כל המערכות הרובוטיות שלנו כוללות מערכות בטיחות מרובות, החל מחומרי הדרכה, המשך במחסומי כניסה פיזיים, בפקדי עיבוד וברישום הפעילות", אמר פורטר שהדגיש כי באפודים כבר נעשה שימוש ב"יותר ממיליון הפעלות ייחודיות" מאז שנכנסו למחסנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים