ההסתדרות הגישה בקשה דחופה למניעת פיטורי עובדי מחשוב בהדסה

בארגון העובדים טוענים כי הדסה מפטרת את עובדי המחשוב, שהועסקו על ידי נס, כדי לשכור אותם מחדש באמצעות קבלנים אחרים - חוץ מאת מובילי המאבק נגדה ● בין ההסתדרות להדסה ניטש מאבק ארוך על תנאי ההעסקה של עובדים אלה

הפגנת עובדי מחשוב של הדסה. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

ההסתדרות הגישה הבוקר (ג') לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בקשה דחופה לעצור באופן מידי מהלך של פיטורי עובדי מחלקת המחשוב בבתי החולים של הדסה ושכירתם מחדש – ללא העובדים שלוקחים חלק במחאה, שבמסגרתה הם דורשים לעבור להיות מועסקים בהעסקה ישירה.

המהלך הוא חלק מהסכסוך הממושך שמתנהל בין ההסתדרות להדסה ולנס על תנאי העסקתם של עובדי נס, שמועסקים כעובדי קבלן בבתי החולים שלה. בתחילת דצמבר הכריז ארגון העובדים על סכסוך עבודה, ומאז נוקטים עובדי המחשוב של הדסה עיצומים לסירוגין ומפגינים בעניין. יצוין כי הנהלת הדסה הודיעה באחרונה על סיום התקשרות זו שלה עם נס, אם כי לא בניתוק כללי של היחסים ביניהן – בין שתי החברות יש הסכמים אחרים.

הסכסוך הגיע למאבק משפטי והפנייה אתמול לבית הדין נעשתה לאחר שלדברי הארגון, התברר לו שהדסה "הביאה לפיטורי העובדים מנס על מנת לנסות ולשכור אותם מחדש באמצעות מספר מרובה של קבלנים אחרים, באופן שיקשה עליהם להתאגד ולפעול במשותף. בידי ההסתדרות ראיות המעידות כי באופן אירוני, הדסה, הטוענת דווקא לקשיים תקציביים, מנסה לפתות את העובדים להסכים להצעותיה לפירוק הוועד באמצעות תוספות שכר ותנאי העסקה משופרים".

על פי ההסתדרות, יוצאים מן הכלל בכך הם העובדים שמובילים את המחאה נגד הנהלת הדסה, וזו כללה אותם ב-"רשימות שחורות" שהכינה. בארגון העובדים טוענים בנוסף כי בפנייתם לעובדים האחרים על מנת לפטר במטרה לשכור אותם מחדש, מציינים אנשי הדסה כי למובילי המאבק לא תינתן עוד עבודה באתרי בתי החולים.

לצד עצירת המהלך, בהסתדרות מעוניינים לקיים משא ומתן בין הצדדים על אופן המשך העסקת "כלל העובדים באתר הדסה", ומבקשים מבית המשפט לפסוק לטובתה פיצויים בגובה של מיליון שקלים.

הנהלת הדסה אמורה להגיב לבית הדין על הבקשה עד היום, וזו תידון בדיון הבא בתיק, שנקבע ליום ג' הבא.

הדסה: "ההסתדרות פוגעת בעובדים"

מהדסה נמסר בתגובה כי "פרסומי ההסתדרות מטעים. בפועל, היא פוגעת הן בעובדי נס והן בעובדי הדסה, שנגררים על ידה לעיצומים שפוגעים בחולים ובעובדים עצמם".

"זכותם של עובדי נס להתאגד ולדרוש עליה בשכרם היא ברורה, אך ברור שהדסה אינה צד וגם, כמובן, לא תסכים לשלם יותר בגין השירות", נכתב. "להדסה אין יותר חוזה מול נס והיא מקבלת כיום שירותי מחשוב מחברות אחרות, כך שמבחינת הדסה, כל המשבר שיזמה ההסתדרות מאחורינו".

לדברי הנהלת הדסה, היא "מצטערת על הפגיעה בחולים ובצוות המסור שלה, שנפגע בשכרו כתוצאה מגרירתו לקונפליקט המיותר", וכי היא "פונה לציבור להגיע לבית החולים כרגיל, ולקבל את הטיפול הרפואי הניתן לכולם עם ידיים מחבקות ולב חם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים