דרמה בסלקום: מאיימת לפטר כ-200 עובדים – אם לא יוסכם על קיצוצים

מנכ"ל החברה, ניר שטרן, שלח מייל לעובדים, שבו קרא לעובדים להסכים לקיצוצים, ולא - יפוטרו 5% מהם ● יו"ר ההסתדרות: נכריז על סכסוך עבודה בחברה

ניר שטרן, מנכ"ל פז. צילום: סיון פרג'

דרמה בסלקום: מנכ"ל החברה, ניר שטרן, הודיע לעובדים כי אם הם לא יסכימו לקיצוץ בתקציב הרווחה ולהקפאת העלאת שכר, 5% מהם יפוטרו. בעקבות הזאת הודיע יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כי זו תכריז על סכסוך עבודה בחברה.

הודעת המנכ"ל, במייל ששלח לעובדים, ניתנה על רקע התחרות הגדולה בשוק הסלולר, הצניחה של רווחי החברה ברבעון השלישי, כמעט עד כדי מעבר להפסד, והמעבר להפסד ברבעון השני. שטרן כתב לעובדים כי "לאור המשך התחרות הגבוהה הצפויה ב-2019 והרגולציה המכבידה, צמצמנו בחודשים האחרונים כמעט לחלוטין הוצאות בחברה שאינן מוגדרות כהכרחיות. לצערי, למרות המאמצים שכולנו משקיעים וכל המהלכים שאנחנו מבצעים, עלינו לבצע מהלכי התייעלות נוספים".

ההנהלה ו-ועד עובדי סלקום ניהלו בחודשיים האחרונים משא ומתן, אולם נכון לעכשיו הוא לא צלח. ההצעה המרכזית שהעלה שטרן היא לקצץ בתקציבי הרווחה של העובדים ולהקפיא את ההעלאה השנתית של 3% בשכרם. זאת, לאחר שחברי ההנהלה קיצצו את שכרם ב-10%.

מספר עובדי סלקום עומד על כ-3,300 עובדים, לאחר שבמהלך השנה החולפת היא הודיעה על תכנית פרישה מרצון של 200 מהם.

"הנהלת סלקום פועלת בהעדר תום לב"

כאמור, בעקבות המייל של שטרן לעובדים והכוונה שלה לפטר כ-200 עובדים מסר יו"ר ההסתדרות, ניסנקורן, כי בכוונתו להודיע על סכסוך עבודה בסלקום, והוסיף כי הוא מצר על התנהלות המנכ"ל. "התנהלות זו והאופן החד צדדי שבו נוקטת ההנהלה מערערים את יחסי האמון שנבנו בין הצדדים בשנים האחרונות וגוררים את החברה למשבר עמוק. על אף ניסיונותינו הרבים לחתור למציאת פתרון הולם ומוסכם למען העובדים ועתיד החברה, ההנהלה ממשיכה לפעול בהעדר תום לב קיצוני, תוך פגיעה חמורה במרקם יחסי העבודה בסלקום", טען ניסנקורן.

הוא הוסיף כי "ההסתדרות מגבה באופן מלא את הוועד ותפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותה על מנת להגן על מעמדם ועל ביטחונם התעסוקתי של העובדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים