סלקום: הרווח צנח ב-97%; מכניסה שותף נוסף למיזם הסיבים

חברת התקשורת סיימה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של מיליון שקלים בלבד וירידה של 7% בהכנסות ● לעומת זאת, מספר מנויי סלקום TV גדל ב-34% ● קרן תשתיות ישראל תצטרף לסלקום לרכישת השליטה ב-IBC

ניר שטרן, מנכ"ל פז. צילום: סיון פרג'

סלקום סיימה את הרבעון השלישי במגמה שלילית, עם ירידה בהכנסות וצניחה ברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שהחברה פרסמה היום (ה'). לצד הדו"חות, היא הודיעה שהגיעה להבנות עם קרן תשתיות ישראל (תש"י) על כך שביחד הן ירכשו את השליטה במיזם הסיבים האופטיים IBC.

חברת התקשורת חיפשה במשך כמה חודשים שותף שיקנה אתה את השליטה במיזם של חברת החשמל. היא הגיעה להסכם עימה על רכישת השליטה (70%) ב-IBC לפני כשלושה חודשים תמורת 100 מיליון שקלים, אבל לא רצתה לעשות את זה לבד. על פי ההסכם בין סלקום לתש"י, שני הגופים יישאו בעלויות רכישת השליטה שווה בשווה.

באשר לתוצאות הכספיות, הרווח הנקי של סלקום צלל ברבעון ב-96.9% למיליון שקלים בלבד והרווח התפעולי ירד ב-60.2% ל-33 מיליון. הכנסות החברה קטנו ב-6.7% ל-910 מיליון שקלים. מתוכן, בולטת הירידה במכירות שלה במגזר הסלולר: אלה צנחו ב-23.6% ל-146 מיליון שקלים. ההכנסות שלה משירותים במגזר זה קטנו ברבעון ב-9.2% ועמדו על 443 מיליון. מספר מנויי הסלולר שלה עלה ברבעון ב-0.7% ל-2.83 מיליון.

לעומת זאת, המגזר שרשם את הצמיחה הרבעונית הבולטת ביותר בסלקום הוא הטלוויזיה: מספר המנויים של סלקום TV עלה במהלכו ב-34% ועומד נכון להיום על 213 אלף משקי בית. גם במגזר הטלפון הקווי רשמה החברה עליות: גידול של 6.2% בשירותים ושל 10.6% בציוד הקצה.

"פועלים לשיפור התוצאות במגזר הנייד"

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "ברבעון זה המשכנו ביישום התכנית האסטרטגית של החברה – בהעמקת פעילותינו בשוק הקווי עם המשך הצמיחה בשירות הטלוויזיה ובהשקעות בתשתיות סיבים עצמאיות, שצפויות להביא לחסכון עתידי בהוצאות ושיפור הרווחיות במגזר הנייח. אנחנו פועלים לשיפור התוצאות במגזר הנייד על אף הסביבה התחרותית במגזר זה".

הוא ציין כי "בחודשים האחרונים האצנו משמעותית את קצב הפריסה העצמאית של רשת הסיבים של החברה, כך שנכון להיום, כ-120 אלף משקי בית נמצאים בטווח הכיסוי שלה. זהו רק הצעד הראשון, לקראת אספקת שירות אינטרנט על גבי סיבים בפריסה רחבה. במקביל, אנחנו נערכים להשלמת עסקת IBC, כך שבשלוש השנים הקרובות נציע שירותי אינטרנט על סיבים ליותר מחצי מיליון משקי בית". על ההסכם עם קרן תשתיות לישראל אמר שטרן כי הוא "מהווה צעד חשוב לקידום המיזם וקידום תשתית האינטרנט בישראל. זוהי קרן התשתית הראשונה והגדולה בישראל שמתמחה בתחום התשתיות".

הוא סיכם באמרו כי "אנחנו מאמינים שהכניסה ל-IBC, בשותפות עם קרן תשתיות לישראל ולצד חברת החשמל, תחולל כבר בעתיד הקרוב מהפכה של ממש בתחום תשתיות האינטרנט בישראל, ותציב את סלקום בעמדה תחרותית מובילה בשוק התשתיות הנייחות המתקדמות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים