פייסבוק משיקה כלי עצומות חדש

אם תרצו להרים חתימות למטרות פוליטיות או חברתיות, שונות ואף משונות, מעתה לא תזדקקו עוד לשירותים שמחוץ לרשת החברתית הדומיננטית - כמו Change.org או אוואז - אלא תוכלו פתוח עצומה ולגייס לה תומכים הישר מתוך פייסבוק

עצומה אונליין. אילוסטרציה: BigStock

אקטיביסטים חברתיים ופוליטיים ישמחו (אולי) לגלות שהשקת עצומות וגיוס חותמים עליהן לא יצריכו אותם עוד לצאת אל מחוץ לגבולות פייסבוק. הענקית ממאנלו פארק הודיעה על כלי חדש לפתיחת עצומות שיפעל כחלק משירותי הליבה של הרשת החברתית הדומיננטית שלה.

החל ממחר (ג'), תתחיל פייסבוק לגלגל את העדכון, שיביא לחיינו את כלי העצומות המכונה Community Actions – אשר יאפשר למשתמשים ליזום ולכונן עצומות, ולדרוש שינויים ותיקונים לעוולות, הישר דרך פייסבוק.

באמצעות הכלי החדש יוכלו משתמשים אקטיביסטיים ליצור עצומות, לתייג גורמי ממשל ולגייס קהל שיתמוך במטרה החשובה, לפחות לפי אמותנם של העומדים מאחוריהן. התכונה תאפשר ליוזמי ומתחזקי העצומות לדון בנושאים בתוך הדף של העצומה וכן לגייס תרומות ולהפיק ולפרסם אירועים הקשורים לנושאי העצומות.

המטרה מאחורי התכונה היא לאחד אנשים המסכימים למה שמכונה cause, ולגרום להם ללחוץ על כפתור ה'תמיכה' כדי להביע זאת. למעשה הכלי מתיימר לענות על שירות שכרגע מספקים גופי אונליין כמו Change.org ואוואז, אבל מבלי שהמשתמשים יצטרכו לצאת מהרשת החברתית העצמתית, וכן בתוך שדבר העצומה יגיע בקלות, בלי צורך בשיתופים מיוחדים וחיצוניים, אל פיד החדשות.

עוד מידע אישי עלינו?

יצוין כי למרות שלכאורה מדובר במטרה חשובה וחיובית – יש כבר ביקורת על הכלי החדש שמביאה פייסבוק למשתמשיה.

ראשית, מכיוון שמדובר על עוד זרוע "תמנונית", מחבקת במיוחד, שהחברה שולחת אל קהל המשתמשים בה. ואולי על עוד אמצעי לדעת אודותיהם עוד פרטים.

שנית, קיימת אפשרויות שהתכונה תנוצל לרעה על ידי משתמשים – לדוגמה, כאלו שיפתחו עצומה נגד קבוצות מיעוטים מסוימות.

אין ספק שהאופנים שבהם הקהילות של פייסבוק ישתמשו בה, והמקומות שאליהם תתפתח התכונה, תלויים רק בפייסבוק ובתכנון והניטור שלה את השימוש בה.

לדברי TechCrunch, התכונה תהיה זמינה תחילה בארצות הברית ועדיין לא ברור מתי תגיע לישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים