המנהל בנעלי בית: עודד רביב, הטכניון

מדור המנהל בנעלי בית עושה לכם היכרות עם המנמ"רים, מנהלים הטכנולוגיה ובכירים במשק - מיהם? מה הם אוהבים? ומה התכניות שלהם לעתיד? ● והפעם: עודד רביב, מנהל תחום לימודי המשך בטכניון

עודד רביב, מנהל תחום לימודי המשך בטכניון. צילום: יח"צ

שם: עודד רביב.

מצב משפחתי: נשוי פלוס שישה בנים.

קריירה: מנהל תחום לימודי המשך בטכניון. החל מ-2010 אני נמצא במערך הפיתוח של היחידה, שהחזון שלה הוא הנגשת הידע שנצבר בטכניון לקהלי יעד רחבים בארץ ובעולם. הטכניון הוא מהגופים המחקריים המובילים בעולם, עם כמות ידע אינסופית, שחשוב להעביר לקהלי יעד מעבר לסטודנטים ולחוקרים שנמצאים במעבדות.

מהו האתגר שלך לשנה הקרובה? בשנים האחרונות, לנוכח צרכי השוק, פתח הטכניון את קמפוס שרונה תל אביב, שמארח יותר מ-600 לומדי תואר שני וכמה אלפי לומדים במקצועות התעודה. תכנית הפיתוח העסקית נמצאת בימים אלה בתהליכי הרחבה בעולמות הסייבר, המחשוב והכנסים הבינלאומיים. בנוסף, אני מתכוון להעמיק את הפעילות של אירוח משלחות מקצועיות מעולם החדשנות והיזמות, ולפתח פעילות נרחבת בהודו.

על מה לדעתך לא מדברים מספיק בתעשייה? מדברים על סייבר והגנות סייבר, אבל לא מדברים וכנראה מדחיקים את העתיד הקרוב ביותר ואפילו את ההווה בעולם הסיכונים החדש והדינמי הסובב את המושג מתקפות סייבר. מתמקדים בצורך בהגנות ושמירה מפני מתקפות של האקרים. מציינים את רמות הביטחון בארגונים כמו בנקים, אבל לא מציגים את מלוא היקף הסיכון – האם קרב היום שבו נהיה מופעלים על ידי מכונה נשלטת מרחוק מבלי שאפילו נדע?

בנוסף, הגנת סייבר אפקטיבית מצריכה מוכנות משימתית, חווייתית וריאליסטית, המדמה אירועי סייבר ותרחישים של מתקפות סייבר על תשתיות "בעולם האמיתי". פחות מדי מדברים על כך שארגז כלים יישומי המותאם לכל ארגון, כמו בנקים, בתי חולים, חברות מדיקל, מפעלי מזון וכיוצא בזה הוא הכרחי.

למי אתה מעוניין לפרגן? למערך הטכנולוגי של צה"ל, שהוביל, במסגרת מבצע מגן צפוני, תהליך ייחודי וראשון מסוגו בעולם לזיהוי וחיסול מנהרות תת קרקעיות בתנאי שטח חולי וסלעי בגבול לבנון.

איזה פרויקט למען הקהילה מעורר אצלך הרשאה? קבוצת נשים מ-ויצ"ו ישראל, שמובילה אתי מזה שנים בהתנדבות עיסוק כמעט יומיומי באלימות נגד נשים ובאלימות במשפחה. באחרונה הפקנו כנס ענק, בהשתתפות של 1,500 איש, שכולו תרומה לנשים מוכות, בעזרת קבוצת זמרים ממשפחת בנאי וערב שירי הגשש החיוור, שהיה להצלחה רבה.

מהו לדעתך היתרון של "המוח היהודי?" החשיבה מחוץ לקופסה. אני רואה בעולם הגנות הסייבר, אל מול בקשות של גורמים אזרחיים בארץ ובחו"ל, שזהו ה-יתרון שלנו. ככלל, יש בעולם הסייבר מאות חברות של ישראלים, בארץ ובעולם, שבאמצעות הידע שרכשו מובילים תהליכים של ריגול, חדירה לפעילות עסקית, איסוף מידע, השפעות על דעת קהל, הובלת תהליכים ולובינג און ליין.

איזה חוק היית מחוקק? באחרונה חוזר וצף הנושא של הקלות ותמיכה לזוגות הצעירים. חשוב מאוד לתת יציבות לזוגות צעירים בתחילת דרכם. שמירה על ריבית, נוחות משכנתאות ותזרים נכון של יתרת כסף הם קריטיים לתחילת הדרך של זוגות אלה.

מהו הדבר הגדול הבא, הטרנד הטכנולוגי הבא, שכדאי להשקיע בו? חד משמעית – עולם הקנאביס. בעתיד יזהו ויתנו לגיטימציה לעשרות רבות של תוצרים שנותנים מענה למגוון בעיות ולכשל של התרופות הקונבנציונליות. כבר כיום ידוע על הצלחות רבות של הקנאביס בתחומים כמו אונקולוגיה ופרקינסון. אני מזהה עלייה דרמטית בביקוש להרחבת הידע בתחום, והרבה בקשות מגיעות אלינו מחוץ לישראל. אנשים רוצים ללמוד איך לגדל ואיך להשביח את המוצר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים