משרד הכלכלה: כך תבצעו קנייה בטוחה של תחפושות ברשת

המשרד פרסם שורה של טיפים שממליצים להורים כיצד לבדוק שהתחפושות המוצעות אונליין עומדות בתקנים ובטוחות לשימוש

אני פורים, אני פורים... בטוח! צילום אילוסטרציה: BigStock

הורים רבים מעדיפים לחסוך זמן ובמקום להתרוצץ בין החנויות הפיזיות על מנת למצוא את התחפושת המתאימה לילדיהם לחג הפורים – לעשות זאת ברשת. למעשה, ככל שהקניות אונליין עולות – ניכר שכך גם קניות התחפושות. מאידך, רבות מהתחפושות שמוצעות למכירה ברשת מיוצרות במפעלים בחו"ל, ובפרט במזרח, מה שמעלה שאלה האם מקפידים שם על כללי הבטיחות בכל הקשור לתחפושות ולייצורן.

לכן, פרסם הממונה על התקינה במשרד הכלכלה כמה כללי אצבע, כדי לסייע להורים לבדוק האם התחפושות שהם מוצאים לילדיהם אונליין בטוחות או לא.

ראשית, הממונה ממליץ להורים לבדוק האם התחפושת עומדת בתקן הישראלי הרשמי או בתקן הבינלאומי, והאם האתר מספק מידע על התאמת התחפושות לדרישות התקן האירופי EN-71, שעליו מבוסס התקן הישראלי. דבר נוסף שמומלץ לבדוק הוא האם למוצרים מצורפות הוראות שימוש ואזהרות מפורטות? יש לשים לב האם מצוינות על המוצר מגבלת גיל או אזהרות אחרות. במידה שקיים חוסר ודאות לגבי התאמתו של המוצר, הממונה קורא להורים לא להסס לפנות לאתר בבקשה לפרטים נוספים.

עוד מציעים במשרד הכלכלה להורים לבדוק האם יש כתובת לפנות אליה לאחר הרכישה? לדבריהם, ככל שיש יותר מידע זמין על היצרן, היבואן, המשווק או מפעילי האתר, כך הסיכוי ליפול בפח קטן.

שני דברים נוספים ששווה לבדוק הם האם המוצרים לא הוסרו מהמדפים במדינות אחרות בעקבות מידע על סיכונים או מקרי פגיעה בצרכנים (ניתן לבדוק זאת באתרי ריקול כגון Rapex ,GlobalRecalls ו-CPSC, וכן באתר התקינה הישראלי), והאם קיימות ביקורות על המוצר ברשת. "ניסיון של צרכנים אחרים יכול בהחלט להעיד על בטיחות המוצר. קיראו את הביקורות על המוצר ואת דירוג המוכר ברשת, לקבלת תמונה רחבה יותר", ממליצים במשרד.

בעקבות העלייה ברכישות באינטרנט והחלטת ארגון ה-OECD להקדיש קמפיין בינלאומי להעלאת המודעות לרכישה בטוחה ברשת, יצאו בנובמבר האחרון משרד הכלכלה והתכנית הלאומית לבטיחות ילדים בקמפיין לרכישה אונליין של מוצרים תקניים ובטוחים. במסגרת הקמפיין הוצגו לקהל הצרכנים טיפים כיצד להתמודד עם הבעיות והסיכונים הכרוכים באי קומרס לבצע רכישה של מוצרים בטיחותיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים