דיווח: גרמניה תורה לפייסבוק להפסיק לאסוף חלק מנתוני המשתמשים

הממונה על ההגבלים העסקיים במדינה צפוי להנחות את פייסבוק להפסיק לאסוף נתוני משתמשים בכמה קטגוריות, ובעיקר לעצור את העברתם אל ומיישומי צד שלישי

עוד רכישה בישראל. פייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק – ובעיקר שלל הגילויים האחרונים על התנהלותה עם נתוניהם הפרטיים של משתמשיה – דוחקת ברשויות ברחבי העולם למצוא פתרונות למצב הסבוך, שבו אנשים מספקים נתונים שלהם לרשת החברתית והיא עושה בהם שימוש לצרכים שונים. דיווח חדש בתקשורת הגרמנית טוען כי מאמציה של גרמניה להסדיר את הפרקטיקות של פייסבוק עשויים להחריף בעתיד הקרוב, ושהפיקוח על התנהלות החברה במדינה האירופית עומד לעלות שלב.

מקורות שצוטטו ב-Bild am Sonntag טוענים כי רשות ההגבלים העסקיים של גרמניה תדרוש בקרוב שפייסבוק תפסיק לאסוף כמה מנתוני המשתמש.

הגוף הרגולטורי הגרמני מודאג בעיקר מהאופן שבו הרשת החברתית משתפת נתונים עם אפליקציות ואתרים מחוץ לה, כולל עם ווטסאפ ואינסטגרם, שנמצאות בבעלותה. הממונה יציג את החלטתו לפייסבוק בתוך מספר שבועות – כך על פי גורמים פנימיים ודיווח של רויטרס.

שינויים שיכולים להשפיע על כל העולם?

עדיין לא ברור כמה מהר תתבקש פייסבוק לציית להוראה ולשנות את שיטות העבודה הקיימות שלה. לפי הערכות שפורסמו בסוכנות הידיעות, אפשר להניח שזה לא יהיה מידי, אם כי גרמניה תקצוב לכך מועד. כך או כך, אם לא תציית להוראות, עלולה פייסבוק לעמוד בפני קנסות של עד 10 מיליון יורו (כ-11.5 מיליון דולר).

הרגולטורים במדינה כבר קבעו שפייסבוק ניצלה את כוחה המוביל בתחום הרשתות החברתיות כדי לאסוף מידע על משתמשים ללא הסכמתם ופייסבוק הכחישה זאת. בהצהרה ששלחה לתקשורת הגרמנית ערערה החברה על קביעת הרשות הממונה על ההגבלים העסקיים ואמרה שהיא "תמשיך להגן על עמדתה זו".

בכל מקרה, יצוין כי גם אם תתקבל, תקנה זו לא תמנע מפייסבוק לאסוף נתונים כליל, אך ייתכן שהחברה תצטרך לשנות את האופן שבו היא סורקת את התוכן ואת הדרך שבה היא מתייחסת לחשבונות חבריה, ואפשר שהמהלך יאלץ את פייסבוק לשנות את הגישה הגורפת שלה ברחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים