"הענן עוזר לנו לקחת נתונים ולהביאם לרמה הלאומית"

"זה זמן נפלא, בו הטכנולוגיה תעצים את עולם הבריאות", אמרה מירב אש, מומחית פתרונות Azure Data & AI במיקרוסופט ישראל

מירב אש, מומחית פתרונות Azure Data & AI במיקרוסופט ישראל. צילום: ניב קנטור

"צברנו את כל הנתונים הרפואיים יחד, כך שניתן לנתח אותם ולהפיק מהם תובנות לפעולה ולשפר את יכולת החיזוי הרפואית. יצרנו אקו-סיסטם, לטובת בניית תשתית ברמת המדינה. התשתית כוללת נתונים רפואיים, חיבור לנתוני אוכלוסיה מהממשלה, מידע גנומי, מידע מחיישנים רפואיים, מידע פתוח ומידע אישי. בנינו אגם נתונים, עליו עושים ניתוח, מידול וחיזוי. הענן של Azure עוזר לנו לקחת את הנתונים ולהביאם לרמה הלאומית", כך אמרה מירב אש, מומחית פתרונות Azure Data & AI במיקרוסופט ישראל.

אש דיברה בכנס dHealth2018. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך לפני ימים אחדים באולם אירועים LAGO בראשון לציון. בכנס השתתפו מאות מקצוענים מתחום הבריאות הדיגיטלית והנחה אותו יהודה קונפורטס, עורך ראשי אנשים ומחשבים.

לדברי אש, "אנו חושבים שזה זמן נפלא, בו הטכנולוגיה תעצים את עולם הבריאות. חיבור הנתונים השונים הקיימים ברשומה הרפואית הדיגיטלית יביא למצב של יכולת חיזוי רפואית ולשיפור החיזוי".

כך, אמרה אש, "מיקרוסופט עברה מסע שכזה עם חברת הביטוח הרפואי BUPA, במסגרתו טיפלנו בענן בביג דטה שלהם, מגוון הנתונים אודות המבוטחים שלהם, מידע מובנה ובלתי מובנה, לטובת חיזוי – תוך התייחסות מעמיקה להיבטי אבטחת מידע ושמירת הפרטיות של הנתונים הרפואיים האישיים".

חיבור הנתונים והטכנולוגיות בעולם הרפואה, פירטה אש, "כולל טיפול במימד הווירטואלי, מציאות רבודה, מציאות מדומה, מידע רפואי, בלוקצ'יין, ביג דטה, מחשוב ענן, מידע גנומי, מידע על מצב פיזי ונפשי. חיבורם של כלל הנתונים הללו המגיעים ממגוון מקורות – עם הטכנולוגיות החדשניות – יביא לשיפור הטיפול בחולים".

בעולם הבריאות הדיגיטלית, אמרה אש, "מיקרוסופט מתמקדת בשלושה אזורים: האחד, מחקר מואץ; השני בינה מלאכותית; השלישי – 'מגרש משחקים' מאובטח".

אין להעלות מידע חסוי לענן?

היא התייחסה לטענות המושמעות, לפיהן אין להעלות מידע חסוי לענן, ואמרה כי "הרגולטור עשה כברת דרך. הוא מבין את הערך שיש בענן ונמצא בתהליכים מתקדמים לאישור העלאת מערכות רפואיות לענן. כך גם עבודה שעשו אנשי KPMG ישראל, המפרטים איך לנהל סיכונים במעבר לענן".

הענן, ציינה אש, "מאיץ את תהליכי המחקר הרפואיים, שבמערכות ה-IT ברישוי מסורתי לא עומדות בקצב הנתונים ובכמות השרתים המטורפת הנדרשת להם. הענן מביא לנו יכולת להנגיש נתונים ולעשות זאת בצורה גלובלית וסקלבילית. יש גם פתרונות מלאים וחדשים לאתגר אבטחת המידע. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם חברות סטארט-אפ שיש להן טכנולוגיות מלהיבות בתחומים רבים, ביניהם מודל לחיזוי, או ניתוח, או המלצה לטיפול".

האתגר האמיתי, סיכמה אש, "הוא מה אתה עושה עם זה הלאה. אם החדשנות אינה מונגשת למערכות בהן עובד הרופא שפוגש את המטופל – אין לזה ערך. האתגר המרכזי הוא שילוב מערך של חברות סטארט-אפ ופרויקטים הנערכים בארגוני הרפואה – כדי להכניסם למערכות באופן משולב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים